Reklama
Rozwiń
Reklama

Wciąż niewiele firm jest gotowych na cyberatak

Finansowe skutki takich ataków odczuło w ubiegłym roku już 44 proc. polskich przedsiębiorstw.

Aktualizacja: 06.02.2018 16:35 Publikacja: 06.02.2018 16:32

Wciąż niewiele firm jest gotowych na cyberatak

Foto: 123RF

Tylko 8 proc. polskich przedsiębiorstw jest gotowa na odparcie cyberataku. A liczba takich ataków rośnie – wynika z najnowszego raportu PwC o cyberbezpieczeństwie. - W 2017 roku straty finansowe w wyniku cyberataków poniosło 44 proc. firm, choć rok wcześniej było to jeszcze 33 proc. - mówi Piotr Urban, partner w PwC, lider usług cyberbezpieczeństwa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Najczęstszym źródłem cyberataku są w firmach… pracownicy (33 proc. przypadków). – Często zdarza się, że mają większy zakres uprawnień, niż uzasadniałby to zakres prac, jakie wykonują – komentuje Tomasz Sawiak, wicedyrektor w zespole ds. cyberbezpieczeństwa w PwC. Dopiero za nimi plasują się hakerzy (28 proc.), a następnie: byli pracownicy (13 proc. przypadków).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama