Reklama
Rozwiń
Reklama

Administracja Trumpa zablokowała ogromne przejęcie

Względy bezpieczeństwa narodowego sprawiły, że przejęcie za 117 mld dolarów Qualcomm, amerykańskiej spółki z branży technologii mobilnych przez Broadcom, singapurskiego producenta mikroprocesorów nie dojdzie do skutku.

Publikacja: 13.03.2018 11:11

Administracja Trumpa zablokowała ogromne przejęcie

Foto: Bloomberg

Przejęcie Qualcomm przez Broadcom byłoby największą w dziejach tego typu transakcją w branży technologicznej. Amerykańskie władze postanowiły je jednak zablokować. Ogłaszając tę decyzję prezydent Donald Trump stwierdził, że są poważne dowody na to, że przejęcie to doprowadziłoby do „działań mogących zagrozić bezpieczeństwu narodowemu USA". Tymczasem jeszcze w listopadzie 2017 r. Trump przyjmował w Białym Domu Hock Tana, prezesa Broadcomu i chwalił spółkę za tworzenie miejsc pracy w USA. – To jedna ze wspaniałych firm – mówił Trump. Broadcom szykował się również, by przenieść swoją główną siedzibę z Singapuru do USA. Czemu więc nagle zablokowano mu możliwość przejęcia Qualcommu?

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama