Bloomberg: Apple planuje uruchomienie nowej, płatnej usługi premium

Apple planuje zintegrować niedawno nabytą aplikację Texture z Apple News i uruchomić opartą na nich własną subskrypcję treści premium - twierdzą osoby zbliżone do tego przedsięwzięcia, do których dotarł Bloomberg. Ten ruch ma być kolejnym krokiem producenta iPhone'a w stronę wygenerowania większych przychodów z treści i usług online.

Aktualizacja: 18.04.2018 09:44 Publikacja: 18.04.2018 07:00

Bloomberg: Apple planuje uruchomienie nowej, płatnej usługi premium

Foto: Bloomberg

Firma z Cupertino przejęła w ubiegłym miesiącu aplikację i usługę Texture, zwaną "Netflixem dla czasopism". Pozwala ona subskrybować ponad 200 czasopism jednocześnie za stałą opłatę w wysokości 9,99 dol. miesięcznie.

Jak twierdzą źródła Bloomberga wkrótce po przejęciu Apple miało zwolnić około 20 spośród 100 pracowników Texture. Pozostali zostali wcieleni do zespołu Apple News, który ma budować właśnie nową usługę premium. Oczekuje się, że Apple News w nowej wersji, z ofertą subskrypcji będzie dostępna na rynku w przyszłym roku. Część przychodów z subskrypcji trafi do wydawców czasopism, które będą częścią programu - twierdzą rozmówcy Bloomberga, którzy prosili o anonimowość. Apple odmówiło komentarza w tej sprawie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie