Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy pokochali tłumacza Google’a

W sobotę najbardziej znany tłumacz - internetowy serwis Google Translate - kończy 12 lat. Stronę tą co miesiąc odwiedza jedna czwarta internautów w Polsce. Kim są użytkownicy korzystający z tego narzędzia? Badania Gemiusa pokazują, że to przede wszystkim ludzie młodzi, w wieku 15-24 lat (ok. 24 proc.) i mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców (30 proc.).

Aktualizacja: 26.04.2018 15:12 Publikacja: 26.04.2018 15:04

Polacy pokochali tłumacza Google’a

Foto: pexels.com

Jeszcze w marcu 2009 r. zasięg Google Translate sięgał 14 proc. internautów w naszym kraju (liczony wśród użytkowników komputerów). W marcu tego roku było to już 20 proc. Jeśli jednak dołączyć do nich również tych, którzy korzystają z tłumacza w urządzeniu mobilnym, odsetek ten sięgnie 24 proc. To oznacza, że z rozwiązania od Google'a korzysta 6,8 mln Polaków miesięcznie. Najczęściej po translator sięgamy za pośrednictwem stron internetowych. Na znaczeniu zyskuje jednak też dedykowana aplikacja mobilna. Używa jej ponad 700 tys. osób w naszym kraju – wynika z analiz Gemiusa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama