Jak podkreśla Mark Zuckerberg, prezes i założyciel koncernu Facebook, nowa marka oddaje to, w jakim kierunku zmierza firma.
– Zdecydowaliśmy się nazwać firmę Meta, ponieważ oznacza to „beyond" (ponad, poza) oraz odzwierciedla nasze zobowiązanie do tego, aby budować technologie, które zabierają nas ponad to, co cyfrowy świat umożliwia teraz – mówił w swoim wystąpieniu podczas konferencji Connect.
Prezes Facebooka wyjaśniał, iż chodzi o uznanie za priorytet kierunku metaverse: przestrzeni podobnej do internetu, w której użytkownicy (za pośrednictwem cyfrowych awatarów) mogą chodzić i wchodzić ze sobą w interakcje w czasie rzeczywistym.
Czytaj więcej
Ogłoszenie przez Facebooka, że zmienia nazwę firmy na Meta, wywołało spore poruszenie w Izraelu, gdyż słowo to brzmi jak hebrajskie „martwa”.
Branżowi analitycy podkreślają, że to nagły zwrot, prawdopodobnie wymuszony kryzysem wizerunkowym. Przeciwko Facebookowi trwa kilka postępowań sądowych, niektóre z powództwa kilkudziesięciu stanowych prokuratorów.