Koncern Vivendi podał wczoraj, że Cyfra+ pozyskała w ubiegłym roku 160 tys. abonentów. To oznacza, że na koniec 2009 r. miała 1,54 mln klientów. Druga pod względem liczby abonentów platforma cyfrowa w Polsce jest jedyną, która nie podawała swoich wyników w ciągu roku.
W styczniu bazami abonenckimi pochwaliła się jej konkurencja – Cyfrowy Polsat pozyskał netto w 2009 r. 476 tys. abonentów i w rezultacie na koniec ubiegłego roku miał ich 3,2 mln, a kontrolowana przez TVN platforma „n” miała 697 tys. klientów (bez tych, którzy zdecydowali się na bezabonamentową Telewizję na Kartę), z czego 300 tys. przyłączyła w ubiegłym roku. Wszystkim trzem graczom udało się więc w ubiegłym roku przyłączyć łącznie 936 tys. klientów.
Przy założeniu, że abonentów telewizji kablowych mamy dziś ok. 4,5 mln, płatną telewizję ma dziś w Polsce prawie 10 mln gospodarstw domowych, czyli ponad 72 proc. wszystkich.
Według analityków nasycenie płatną telewizją zatrzyma się na naszym rynku w okolicach 80 proc., czyli przyłączyć uda się jeszcze ok. 1 mln gospodarstw. – Po podaniu przez dwie platformy ich rezultatów na początku roku szacunki dotyczące aktualnego stopnia nasycenia płatną telewizją wzrosły. Te zwyżki są imponujące, choć trzeba pamiętać, że jest też przepływ klientów między platformami i część abonentów jest przez to liczona dwa razy.
Z ostatecznym szacowaniem ubiegłorocznego wzrostu należałoby więc poczekać na koniec I kwartału – mówi Piotr Grzybowski, analityk DI BRE. Jego zdaniem na płatną telewizję zdecyduje się jeszcze 1 – 1,2 mln polskich gospodarstw.