Zajmująca się sprzedażą e-wydań gazet spółka E-gazety (należąca do Presspubliki) udostępnia aplikację umożliwiającą czytanie ponad 300 gazet i czasopism na wprowadzonym na rynek w sobotę elektronicznym czytniku Apple’a iPad.
Bezpłatna aplikacja jest do ściągnięcia w AppStore od początku kwietnia. Piotr Żychliński, prezes E-gazet, wierzy, że upowszechnienie iPada może spowodować, że w przyszłym roku większość gazet sprzedawanych przez E-gazety będzie czytana przez użytkowników sprzętu firmy Apple.
– Wiele zależy od tego, czy sprzedaż tego urządzenia będzie wspierana przez wydawców i operatorów telekomunikacyjnych. Ale według mnie wprowadzą go do sprzedaży, podobnie jak iPhone, dzięki czemu cena iPada mogłaby być przystępniejsza – uważa Żychliński. Jego zdaniem jesienią, gdy iPad trafi w Polsce do szerokiej sprzedaży, będzie go już miało kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy Polaków.
Czy ktoś pobrał już aplikację po to, by przeczytać na iPadzie polską prasę? – We wtorek odnotowaliśmy pięć razy więcej pobrań naszej aplikacji. Było ich ok. 300, a średnia z wielu miesięcy wskazuje na ok. 60 pobrań dziennie. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że ok. 250 osób (w tym 100 Polaków) pobrało aplikacje na iPada – mówi Żychliński.
Według Apple’a i innych firm, które już budują własne tablety (m.in. Asus, HP), takie urządzenia wypełnią lukę między komórkami (zbyt małymi do niektórych zastosowań) a większymi laptopami. Na nowy sprzęt liczą też producenci oprogramowania i dostawcy treści. Tablety mają dać impuls m.in. rynkowi elektronicznych książek, zastępując wyspecjalizowane czytniki, takie jak Amazon Kindle.