Reklama
Rozwiń

Neo24 mocno w górę

Ubiegłoroczne przychody Neo24, największego sklepu internetowego w Polsce, przekroczyły 300 mln zł.

Publikacja: 11.01.2013 03:57

2 miliony zamówień w Neo24.pl

2 miliony zamówień w Neo24.pl

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

Red

Sprzedawcy elektroniki szacują, że już nawet ok. 20 proc. handlu tego rodzaju asortymentem przypada na Internet. To wciąż najczęściej wybierana przez kupujących w sieci kategoria, w przypadku której sprzedaż rośnie mimo spowolnienia czy wręcz spadku obrotów obserwowanego w tradycyjnych sklepach.

Lider tego segmentu rynku, czyli e-sklep Neo24.pl, podał właśnie, że co roku notuje wzrost ruchu o 30 proc. W 2012 r. zrealizował ponad 1 mln zamówień, a obroty przekroczyły 300 mln zł.

Dużym sukcesem okazało się rozbudowanie przed świętami jednej z najszerszych na rynku ofert zabawek, z ponad 8 tysiącami modeli, a także włączenie do oferty RTV/AGD marek z najwyższej półki, takich jak SMEG czy Faber – mówi Sabina Krupa, wiceprezes Neo24.pl.

Firma szacuje, że co trzeci telewizor czy piekarnik sprzedawany w Internecie to sprzęt zamawiany właśnie u niej.

Ogółem cały sektor e-handlu ma za sobą dobry rok. Pokazał to w szczególności sezon zakupów prezentów świątecznych. Większość e-sklepów notowało dwucyfrowe zwyżki sprzedaży. Dlatego, choć ogółem sprzedaż elektroniki ma wzrosnąć maksymalnie kilka procent, to w Internecie będzie to kilkukrotnie więcej.

Konsumentów przyciągają nie tylko niższe niż w tradycyjnych sklepach ceny, które w niektórych przypadkach sięgają nawet 30–40 proc. Coraz ważniejsza jest też oszczędność czasu, na co pozwalają zakupy internetowe. Jak szacowała w zeszłym roku firma Kelkoo, w 2012 r. Polacy w sieci mieli wydać 5,6 mld euro.

Sprzedawcy elektroniki szacują, że już nawet ok. 20 proc. handlu tego rodzaju asortymentem przypada na Internet. To wciąż najczęściej wybierana przez kupujących w sieci kategoria, w przypadku której sprzedaż rośnie mimo spowolnienia czy wręcz spadku obrotów obserwowanego w tradycyjnych sklepach.

Lider tego segmentu rynku, czyli e-sklep Neo24.pl, podał właśnie, że co roku notuje wzrost ruchu o 30 proc. W 2012 r. zrealizował ponad 1 mln zamówień, a obroty przekroczyły 300 mln zł.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji