- Z polskiej sieci korzysta obecnie ponad 2 mln internautów w wieku 55+. To o prawie 150 tys. więcej niż rok temu i niemal pół miliona więcej niż przed dwoma laty – podaje Gemius w raporcie przygotowanym nieprzypadkowo dzisiaj, bo w Dzień Babci.

Większość tej grupy stanowią mężczyźni (1,3 mln). Kobiet- internautek w wieku powyżej 55 lat jest w Polsce ok. 700 tys.

Na rosnący odsetek internautów starszym wieku wskazywali też autorzy ostatniego raportu z badania NetTrack. - Na uwagę zasługuje wzrost (cały czas nielicznej) grupy internautów powyżej 60 roku życia. Pięć lat temu stanowili oni 3 proc. populacji Internautów, obecnie jest ich 6 proc., czyli dwukrotnie więcej. W tym czasie nasycenie Internetem w Polsce wzrosło o ok. 37 proc. –podkreślali analitycy z instytutu MillwardBrown SMG/KRC.

Gemius przebadał tez, na jakie strony najchętniej zaglądają seniorzy. To Dbemarytura.pl, Bron.pl i Prywatneoferty.com.  - Kobiety najwięcej czasu spędzają na stronie kurnik.pl (średni miesięczny czas na użytkownika: 24 godzin i 30 minut) oraz tvn.player.pl (średni czas: 20 godzin i 20 minut). Mężczyźni z kolei najdłużej przebywają na stronie rmfon.pl (średni czas 38 godzin i 24 minuty) oraz moje.polskieradio.pl (średni czas: 32 godziny i 11 minut) – podaje Gemius.