Reklama
Rozwiń

TVP zdejmuje dyskryminującą kobiety reklamę Mobilkinga

Po otrzymaniu pisma z KRRiT, TVP wycofała kontrowersyjną reklamę nowego operatora komórkowego MobilKing.

Aktualizacja: 13.03.2008 23:30 Publikacja: 13.03.2008 07:09

Jedna z "lal" do ściągnięcia na desktop ze strony operatora

Jedna z "lal" do ściągnięcia na desktop ze strony operatora

Foto: Mobilking

Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT w specjalnym piśmie do prezesa TVP Andrzeja Urbańskiego pisze, że w reklamie "pojawiają się sceny, w których kobiety przedstawione są jako osoby nieporadne, których próby radzenia sobie w trudnych sytuacjach kończą się niepowodzeniem i prowadzą do skojarzeń ośmieszających je".

Spot ma naruszać zapis z ustawy o radiofonii i telewizji mówiący o tym, że reklama nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu na płeć.

MobilKing jest zdziwiony i oburzony reakcją Krajowej Rady.

Jak wyjaśnia Adam Kucza, rzecznik prasowy operatora, reklama miała być emitowana co najmniej do końca miesiąca.

MobilKing przygotował nowe wersje spotów. Stacje komercyjne zdecydowały się emitować jedną z nich. Telewizja Polska nie chce emitować również reklam ocenzurowanych.

Wezwanie KRRiTv ma moc sprawczą, jego zignorowanie naraża nadawcę na kary nałożone przez Radę.

MobilKing

to nowy operator komórkowy, który rozpoczął działalność na polskim rynku pod koniec lutego.

Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT w specjalnym piśmie do prezesa TVP Andrzeja Urbańskiego pisze, że w reklamie "pojawiają się sceny, w których kobiety przedstawione są jako osoby nieporadne, których próby radzenia sobie w trudnych sytuacjach kończą się niepowodzeniem i prowadzą do skojarzeń ośmieszających je".

Spot ma naruszać zapis z ustawy o radiofonii i telewizji mówiący o tym, że reklama nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu na płeć.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji