Wii deklasuje PlayStation i Xboksa

Sony i Microsoft przegrywają rywalizację na rynku konsoli z japońskim Nintendo

Publikacja: 31.07.2008 01:55

Od premiery pod koniec 2006 r. konsola Wii japońskiej firmy Nintendo znalazła na całym świecie aż 29,6 miliona nabywców – wynika z opublikowanych wczoraj danych.

Konkurentom idzie o wiele gorzej. W tym samym czasie Sony sprzedało o ponad połowę mniej (14,4 mln sztuk) swojej PlayStation 3. Nieco lepszy wynik odnotował Microsoft, którego konsola Xbox 360 trafiła do ponad 19 mln klientów.

Znakomite wyniki sprzedaży Wii wywindowały wysoko zyski Nintendo w pierwszym kwartale fiskalnym 2008 r. zakończonym w czerwcu. Wyniosły one 996 mln dol. To 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyski Sony za ten sam okres zmniejszyły się o ponad połowę rok do roku.

Wii zrewolucjonizowała wirtualną rozrywkę. Do gry nie wymaga kontrolera wyposażonego w kilkanaście przycisków. System sterowania Wii reaguje na ruch, dzięki czemu gracze toczący np. rozgrywkę wirtualnego tenisa nie wciskają przycisków, a machają ręką niczym na korcie.

Prosty system sterowania, jest szczególnie atrakcyjny dla początkujących graczy oraz osób słabo obeznanych z tradycyjnymi konsolami i grami komputerowymi.

Do końca marca 2009 r. Nintendo chce sprzedać jeszcze 25 mln sztuk konsoli.

Od premiery pod koniec 2006 r. konsola Wii japońskiej firmy Nintendo znalazła na całym świecie aż 29,6 miliona nabywców – wynika z opublikowanych wczoraj danych.

Konkurentom idzie o wiele gorzej. W tym samym czasie Sony sprzedało o ponad połowę mniej (14,4 mln sztuk) swojej PlayStation 3. Nieco lepszy wynik odnotował Microsoft, którego konsola Xbox 360 trafiła do ponad 19 mln klientów.

Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne