Wii deklasuje PlayStation i Xboksa

Sony i Microsoft przegrywają rywalizację na rynku konsoli z japońskim Nintendo

Publikacja: 31.07.2008 01:55

Od premiery pod koniec 2006 r. konsola Wii japońskiej firmy Nintendo znalazła na całym świecie aż 29,6 miliona nabywców – wynika z opublikowanych wczoraj danych.

Konkurentom idzie o wiele gorzej. W tym samym czasie Sony sprzedało o ponad połowę mniej (14,4 mln sztuk) swojej PlayStation 3. Nieco lepszy wynik odnotował Microsoft, którego konsola Xbox 360 trafiła do ponad 19 mln klientów.

Znakomite wyniki sprzedaży Wii wywindowały wysoko zyski Nintendo w pierwszym kwartale fiskalnym 2008 r. zakończonym w czerwcu. Wyniosły one 996 mln dol. To 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Zyski Sony za ten sam okres zmniejszyły się o ponad połowę rok do roku.

Wii zrewolucjonizowała wirtualną rozrywkę. Do gry nie wymaga kontrolera wyposażonego w kilkanaście przycisków. System sterowania Wii reaguje na ruch, dzięki czemu gracze toczący np. rozgrywkę wirtualnego tenisa nie wciskają przycisków, a machają ręką niczym na korcie.

Prosty system sterowania, jest szczególnie atrakcyjny dla początkujących graczy oraz osób słabo obeznanych z tradycyjnymi konsolami i grami komputerowymi.

Do końca marca 2009 r. Nintendo chce sprzedać jeszcze 25 mln sztuk konsoli.

Od premiery pod koniec 2006 r. konsola Wii japońskiej firmy Nintendo znalazła na całym świecie aż 29,6 miliona nabywców – wynika z opublikowanych wczoraj danych.

Konkurentom idzie o wiele gorzej. W tym samym czasie Sony sprzedało o ponad połowę mniej (14,4 mln sztuk) swojej PlayStation 3. Nieco lepszy wynik odnotował Microsoft, którego konsola Xbox 360 trafiła do ponad 19 mln klientów.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie