Imperium medialne Ruperta Murdocha mocno poprawiło wyniki IV kwartału. Zysk kwartalny wzrósł o 27 proc., do 1,1 mld dolarów, roczny o 68 proc., do 5,4 mld, obroty odpowiednio do 8,58 mld (+16 proc.) i 32,99 mld (+15). Poza dwucyfrowym (+21 proc.) wzrostem zysku operacyjnego grupa zarobiła 1,7 mld dol. na sprzedaży aktywów.
Gorzej w II kwartale wypadł amerykański gigant Time Warner, dla którego największym ciężarem jest filia internetowa AOL. Zysk netto koncernu zmalał o 25 proc., do 792 mln dolarów, bo zysk operacyjny AOL był mniejszy o 27 proc. Z AOL uciekają klienci: w II kwartale 604 tys., w I – 647 tys. W końcu czerwca internetowa spółka miała 8,1 mln abonentów, o 2,8 mln mniej niż rok temu.
Inne działy Time Warner wypadły znacznie lepiej. Najbardziej aktywny był dział telewizji (sieci Turner, HBO), który poprawił zysk operacyjny o 18 proc. Telewizja kablowa Time Warner Cable wypracowała poprawę o 3,7 proc.
Mocne wyhamowanie gospodarki brytyjskiej zaszkodziło telewizyjnej grupie ITV. Po pół roku notuje ona stratę netto 1,537 mld funtów po zysku 83 mln rok temu, przy wzroście obrotów o 2,7 proc., do 1,03 mld. Strata wynika z odpisu 1,6 mld na pokrycie spodziewanego spadku wpływów z reklam. ITV przewiduje, że na tym rynku jesienią nastąpi zapaść.
abonentów miał na koniec czerwca AOL. W ciągu roku odeszło 2,8 mln klientów