Wartość amerykańskiego rynku reklamowego będzie topnieć w oczach. Dotychczas nawet najbardziej niekorzystne przewidywania oszczędzały jednak Internet. Jeszcze w grudniu eMarketer szacował tegoroczny wzrost rynku reklamy w sieci w USA na ok. 9 proc., czyli 25,7 mld dol.

Zdaniem analityków IDC będzie dużo gorzej. – Uważamy, że wydatki na reklamę internetową w USA w pierwszym kwartale rok do roku mogą się skurczyć o 5 proc., a w drugim kwartale sytuacja może być jeszcze gorsza – piszą analitycy firmy badawczej IDC w najnowszym raporcie.

Zdaniem IDC już w IV kwartale 2008 roku wpływy z reklam w sieci w USA (liczone rok do roku) praktycznie nie wzrosły. Skok wydatków na reklamę kontekstową w wyszukiwarkach, który wyniósł ok. 10 proc., został zniwelowany przez spadek wydatków na inne rodzaje reklam. Według IDC sytuacja poprawi się w drugiej połowie tego roku.

W Polsce wartość reklamy w sieci będzie rosła, choć prognozy dla innych mediów są pesymistyczne. W najnowszym raporcie na temat Agory analitycy DM Millennium piszą np., że wpływy z reklam w gazetach spadną w tym roku o 15 proc., a w przyszłym o kolejne 10 proc., zaś reklama internetowa będzie rosła w tempie 15 proc. rocznie.