Reklama

Sprzedażowa zapaść „Newsweeka” i „Przekroju”

O prawie 3 proc. spadła w I kwartale tego roku łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii w Polsce

Publikacja: 21.05.2009 02:31

Wśród tygodników opinii w I kw. sprzedaż poprawiły tylko dwa tytuły.

Wśród tygodników opinii w I kw. sprzedaż poprawiły tylko dwa tytuły.

Foto: Rzeczpospolita

W sumie w I kwartale tego roku sprzedano w Polsce 957,7 tys. egzemplarzy tygodników, o 2,85 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

W I kwartale wzrosła sprzedaż tylko dwóch tytułów. Pierwszym jest publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora”. Jego wynik był wyższy o 6,9 proc. niż rok wcześniej i wynosił 315,3 tys. egz. Drugim tytułem, który nie odnotował spadków, był katolicki „Gość Niedzielny”. Jego średnia sprzedaż była o 3,2 proc. wyższa i wyniosła 136,8 tys. egz.

Pozostałe tytuły sprzedawały się gorzej niż rok wcześniej. Stabilne wyniki miała „Polityka”, która sprzedawała średnio 148,2 tys. egz., tylko o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz tygodnik „Wprost” – 111,4 tys. egz. (spadek o 0,4 proc.).

Pozostałym wiodło się dużo gorzej. Sprzedaż „Newsweeka Polska” wynosiła 105,5 tys. egz. (spadek o 18,2 proc.), a „Przekrój” sprzedawał 52,7 tys. egz., aż o 30 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Gazeta Polska” sprzedawała średnio 25,1 tys. egz. (spadek o 2,1 proc.), „Przegląd” – 23 tys. egz. (spadek o 9,5 proc.), katolicki „Tygodnik Powszechny” – 21,9 tys. egz. (spadek o 4,8 proc.), a publikujący przedruki z prasy zagranicznej tygodnik „Forum” – 17,9 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.).

Reklama
Reklama

Tygodniki cierpią z powodu spadku wpływów z reklam. Niedawno o finansową pomoc apelował do czytelników „Tygodnik Powszechny”, który w kwietniu poinformował, że dzięki temu otrzymał co najmniej 130 tys. zł.

Jego większościowy właściciel, grupa ITI, nie chce po raz kolejny dofinansowywać gazety, której według koncernu niewiele brakuje do osiągnięcia rentowności.

W sumie w I kwartale tego roku sprzedano w Polsce 957,7 tys. egzemplarzy tygodników, o 2,85 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

W I kwartale wzrosła sprzedaż tylko dwóch tytułów. Pierwszym jest publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora”. Jego wynik był wyższy o 6,9 proc. niż rok wcześniej i wynosił 315,3 tys. egz. Drugim tytułem, który nie odnotował spadków, był katolicki „Gość Niedzielny”. Jego średnia sprzedaż była o 3,2 proc. wyższa i wyniosła 136,8 tys. egz.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama