Reklama

Sprzedażowa zapaść „Newsweeka” i „Przekroju”

O prawie 3 proc. spadła w I kwartale tego roku łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii w Polsce

Publikacja: 21.05.2009 02:31

Wśród tygodników opinii w I kw. sprzedaż poprawiły tylko dwa tytuły.

Wśród tygodników opinii w I kw. sprzedaż poprawiły tylko dwa tytuły.

Foto: Rzeczpospolita

W sumie w I kwartale tego roku sprzedano w Polsce 957,7 tys. egzemplarzy tygodników, o 2,85 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

W I kwartale wzrosła sprzedaż tylko dwóch tytułów. Pierwszym jest publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora”. Jego wynik był wyższy o 6,9 proc. niż rok wcześniej i wynosił 315,3 tys. egz. Drugim tytułem, który nie odnotował spadków, był katolicki „Gość Niedzielny”. Jego średnia sprzedaż była o 3,2 proc. wyższa i wyniosła 136,8 tys. egz.

Pozostałe tytuły sprzedawały się gorzej niż rok wcześniej. Stabilne wyniki miała „Polityka”, która sprzedawała średnio 148,2 tys. egz., tylko o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz tygodnik „Wprost” – 111,4 tys. egz. (spadek o 0,4 proc.).

Pozostałym wiodło się dużo gorzej. Sprzedaż „Newsweeka Polska” wynosiła 105,5 tys. egz. (spadek o 18,2 proc.), a „Przekrój” sprzedawał 52,7 tys. egz., aż o 30 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Gazeta Polska” sprzedawała średnio 25,1 tys. egz. (spadek o 2,1 proc.), „Przegląd” – 23 tys. egz. (spadek o 9,5 proc.), katolicki „Tygodnik Powszechny” – 21,9 tys. egz. (spadek o 4,8 proc.), a publikujący przedruki z prasy zagranicznej tygodnik „Forum” – 17,9 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.).

Reklama
Reklama

Tygodniki cierpią z powodu spadku wpływów z reklam. Niedawno o finansową pomoc apelował do czytelników „Tygodnik Powszechny”, który w kwietniu poinformował, że dzięki temu otrzymał co najmniej 130 tys. zł.

Jego większościowy właściciel, grupa ITI, nie chce po raz kolejny dofinansowywać gazety, której według koncernu niewiele brakuje do osiągnięcia rentowności.

W sumie w I kwartale tego roku sprzedano w Polsce 957,7 tys. egzemplarzy tygodników, o 2,85 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.

W I kwartale wzrosła sprzedaż tylko dwóch tytułów. Pierwszym jest publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora”. Jego wynik był wyższy o 6,9 proc. niż rok wcześniej i wynosił 315,3 tys. egz. Drugim tytułem, który nie odnotował spadków, był katolicki „Gość Niedzielny”. Jego średnia sprzedaż była o 3,2 proc. wyższa i wyniosła 136,8 tys. egz.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama