Belgijskie koleje chcą pozwać Netfliksa za wykorzystanie prawdziwej tragedii w filmie „Death Note”

Belgijskie Koleje Państwowe oskarżyły Netfliksa o bezprawne wykorzystanie w filmie „Death Note” nagrania z prawdziwej tragedii kolejowej, która miała miejsce w 2010 roku. W katastrofie zginęło 19 osób, a wiele zostało rannych.

Aktualizacja: 10.01.2019 16:48 Publikacja: 10.01.2019 16:41

Kadr z filmu „Death Note”

Kadr z filmu „Death Note”

Foto: Netflix

ala

Premiera filmu „Death Note” - w polskim tłumaczeniu „Notatnik śmierci” - w serwisie Netflix odbyła się w 2017 roku. Produkcja jest inspirowana znaną mangą i anime o tym samym tytule, które zdobyły ogromną popularnością wśród fanów japońskiej kreski na całym świecie. Historia opowiada o licealiście imieniem Light Yagami, który za pomocą tajemniczego notatnika postanawia wymierzyć sprawiedliwość na świecie.

Film, choć z niezłą obsadą, nie został jednak dobrze przyjęty przez krytyków ani widzów Netfliksa. Fanom oryginalnej historii nie spodobały się duże zmiany, jakich dokonali producenci, dotyczące bohaterów, fabuły, a także miejsca akcji, które zostało przeniesione z Japonii do Stanów Zjednoczonych. Nie pomogła gra aktorska Nata Wolffa, który wcielił się w rolę głównego bohatera, ani Willema Dafoe grającego boga śmierci Ryuka.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie