Reklama

W Europie tylko Polacy nie przejęli się kryzysem

Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że europejscy konsumenci robiący zakupy w sieci, wydają mniej. Za wyjątkiem Polaków - wynika z badania jakie na ponad 10 tys. internautów przeprowadził portal aukcyjny eBay.

Aktualizacja: 03.11.2009 22:01 Publikacja: 03.11.2009 16:47

W Europie tylko Polacy nie przejęli się kryzysem

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Nasz kraj wyróżnia się w europejski zestawieniu zmiany internetowych nawyków zakupowych pod wpływem kryzysu. W przebadanych krajach (Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) średni odsetek respondentów, którzy zmniejszyli swoje wydatki w sieci, to ok. 50 proc. W Irlandii redukcję wydawanych sum zadeklarowało aż ok. 77 proc. konsumentów. Jednocześnie tych, którzy mimo trudniejszej sytuacji gospodarczej wydają więcej jest w większości krajów mniej niż 10 proc.

W Polsce tymczasem swoje wydatki zmniejszyło zaledwie ok. 35 proc. konsumentów, a kolejne prawie 30 proc. wydaje w sieci więcej niż w ubiegłym roku.

- Polscy konsumenci nie odczuli spowolnienia gospodarczego tak mocno jak zachodnioeuropejscy sąsiedzi - piszą w raporcie autorzy badania.

Obok zaciskania pasa, głównej (oprócz Polaków) taktyki zakupową europejskich internautów jest intensywniejsze niż kiedykolwiek wcześniej poszukiwanie promocji i obniżek cen. Oczekuje ich ponad 90 proc. konsumentów we Włoszech i Hiszpanii. W Polsce ten współczynnik wynosi ponad 85 proc. Najmniej zainteresowani niższymi cenami są Niemcy. Promocji szuka niewiele ponad 75 proc. naszych zachodnich sąsiadów.

Jak się jednak okazuje, najbardziej skłonni do oszczędności są niekoniecznie przedstawiciele biedniejszych krajów. W Austrii aż ok. 75 na 100 konsumentów przed zakupem szuka - nie tylko w sieci - najlepszej okazji i porównuje ceny. Kolejni tym zestawieniu są Hiszpanie, Włosi, Irlandczycy i Polacy.

Reklama
Reklama

Badanie eBay przeprowadzono pod koniec czerwca 2009 r.

Nasz kraj wyróżnia się w europejski zestawieniu zmiany internetowych nawyków zakupowych pod wpływem kryzysu. W przebadanych krajach (Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) średni odsetek respondentów, którzy zmniejszyli swoje wydatki w sieci, to ok. 50 proc. W Irlandii redukcję wydawanych sum zadeklarowało aż ok. 77 proc. konsumentów. Jednocześnie tych, którzy mimo trudniejszej sytuacji gospodarczej wydają więcej jest w większości krajów mniej niż 10 proc.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama