Szczyt prezentowych zakupów w Internecie

Obroty sklepów i firm kurierskich są nawet o 40 – 60 proc. wyższe niż przed rokiem. Jeśli klienci chcą kupić prezenty w sieci, powinni się spieszyć, aby przesyłki dotarły na czas

Publikacja: 10.12.2009 02:45

Szczyt prezentowych zakupów w Internecie

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Szturm klientów na sklepy internetowe trwa w najlepsze, a szczyt sezonu powoli się zaczyna. Według raportu D-Link Technology Trend świąteczne zakupy w sieci zaplanowało w tym roku 14 proc. dorosłych internautów, czyli ok. 2 mln osób (podobnie było rok temu).

Empik.com ma w tym sezonie świątecznym o 67 proc. więcej zamówień niż w podobnym okresie ub.r. – Internauci składają zamówienia wcześniej nie tylko z obawy o ewentualne opóźnienia w dostarczeniu przesyłek pocztą. Chcą również zapewnić sobie możliwość spokojnego wybrania poszukiwanego produktu. Bardzo często nakład świątecznych hitów szybko się wyczerpuje – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku.

– Klienci na pewno częściej niż w zeszłym roku wybierają towary dostępne w magazynie, które wysyłamy w ciągu doby – wyjaśnia Agata Czarnowska z Merlin.pl.

Te dwa sklepy oferują opcję odbioru przesyłki we własnych punktach, jednak gdy wybieramy opcję z wysyłką do domu, trzeba się liczyć z ewentualnymi opóźnieniami w dostawie, zwłaszcza gdy zamówimy prezent w ostatniej chwili. Zwłaszcza że w firmach kurierskich też zaczyna się szczyt sezonu.

– Zmiana przyzwyczajeń zakupowych konsumentów powoduje wzrost liczby paczek o prawie 40 proc. w porównaniu z podobnym okresem ub.r. Największe natężenie ruchu nastąpi w najbliższych dwóch tygodniach, kiedy zniechęceni tłumami w sklepach konsumenci zaczną intensywniej korzystać z Internetu – mówi Aneta Gasparska, kierownik marketingu i komunikacji w firmie DPD Polska.

– Tradycyjnie obserwujemy już wzrost liczby nadawanych przesyłek. W grudniu 2008 roku, w porównaniu z listopadem, klienci nadali kilkanaście procent więcej przesyłek paczkowych. Szczyt wysyłanych przesyłek przypada oczywiście na ten miesiąc – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

Polacy coraz bardziej przekonują się do zakupów świątecznych w sieci. Z badań firmy Deloitte wynika, że 71 proc. z nas kupuje w ten sposób prezenty, ponieważ sklepy internetowe oferują większy wybór, dla 63 proc. ważne jest uniknięcie kolejek. Według danych Eurostatu 37 proc. obywateli UE w wieku 16 lat – 74 lata dokonało zakupu online w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w Polsce 39 proc. Zakupy w sieci są powszechne wśród osób młodszych – przyznaje się do tego 77 proc. Polaków w wieku 16 – 24 lata.

Według Mariusza Piasecznego z D-Link Polska rozwój rynku e-commerce w tym roku wyhamował, ponieważ padł on ofiarą zmniejszającego się popytu.

Szturm klientów na sklepy internetowe trwa w najlepsze, a szczyt sezonu powoli się zaczyna. Według raportu D-Link Technology Trend świąteczne zakupy w sieci zaplanowało w tym roku 14 proc. dorosłych internautów, czyli ok. 2 mln osób (podobnie było rok temu).

Empik.com ma w tym sezonie świątecznym o 67 proc. więcej zamówień niż w podobnym okresie ub.r. – Internauci składają zamówienia wcześniej nie tylko z obawy o ewentualne opóźnienia w dostarczeniu przesyłek pocztą. Chcą również zapewnić sobie możliwość spokojnego wybrania poszukiwanego produktu. Bardzo często nakład świątecznych hitów szybko się wyczerpuje – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?