Stacje szykują letnie ramówki

Hitami wiosennego sezonu zostały serial „Blondynka” w TVP 1 i „Taniec z gwiazdami” w TVN

Aktualizacja: 15.06.2010 07:39 Publikacja: 15.06.2010 03:45

Stacje szykują letnie ramówki

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

W tym roku letnie ramówki ruszają w stacjach trochę później z powodu żałoby narodowej, w czasie której zawieszone zostało nadawanie większości programów. Finał „Tańca z gwiazdami” w TVN odbył się dopiero w ostatnią niedzielę. Stacja zapowiadała, że później zamknie w tym roku sezon wiosenny, żeby móc nadrobić kwietniowe spadki wpływów wywołane okresem bez reklam (szacuje, że wyniosły 10 proc. kwartalnych przychodów z tego tytułu, czyli kilkadziesiąt milionów złotych).

Hitem wiosennych ramówek, jeśli chodzi o widownię, został serial „Blondynka” o młodej pani weterynarz nadawany w TVP 1. Każdy jego odcinek oglądało dotychczas według Nielsen Audience Measurement średnio 4,86 mln osób.

Cennikowo najwięcej – bo 45,6 mln zł – przyniosła jednak wśród nowości minionego sezonu flagowa produkcja TVN – 11. edycja „Tańca z gwiazdami”, której każdy odcinek oglądało średnio 4,27 mln widzów. Żeby poznać realne wpływy TVN z reklam przy tym programie, trzeba odjąć rabaty udzielone reklamodawcom. Według informacji „Rz” na czysto TVN mógł zyskać z nich ponad 20 mln zł. Stacja już zapowiada kolejną edycję „Tańca z gwiazdami” jesienią. Ruszy też z trzecią odsłoną „Mam talent!”.

W telewizjach zaczyna się letni sezon powtórek. Latem widzowie są na wakacjach, więc nie opłaca się inwestowanie w drogie nowości – na nie czas przyjdzie we wrześniu. TVP w czerwcu będzie zbierała żniwo inwestycji w prawa do nadawania relacji z mundialu, ale rusza też z wakacyjnymi programami śniadaniowymi. W TVP 1 „Kawa czy herbata” będzie jeździć po nadmorskich miejscowościach w Polsce w ramach cyklu „Wypasione wakacje”, a „Pytanie na śniadanie” (TVP 2) będzie nagrywane w największych portach europejskich w ramach cyklu „Polska na śniadanie”.

Konkurencja TVP w czasie mundialu będzie musiała powalczyć o udziały w rynku czym innym. – Na pewno w czerwcu i lipcu uwzględnimy przy konstruowaniu ramówki fakt, że konkurencja nadaje w tym czasie mistrzostwa świata w piłce nożnej – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Polsatu. Nie chce podać, co Polsat będzie pokazywał – szczegóły stacja poda w tym tygodniu. Zdaniem Piotra Bieńko, dyrektora zarządzającego Mediasense, mistrzostwa nie muszą jednak spowodować w konkurencyjnych dla TVP stacjach dużych spadków widowni. – Choć wyniki oglądalności pierwszych spotkań są bardzo dobre, na pewno nie wszyscy będą oglądać tylko mecze. To, jak wypadną w tym czasie konkurenci TVP, zależy od ich oferty programowej. Jak na razie pogoda nie powoduje rezygnacji z oglądania telewizji – mówi Bieńko.

TVN latem postawi na powtórki za swoimi stacjami tematycznymi. – Ruszy poranny program „Dzień dobry, wakacje” i lifestylowe pasmo z programami już pokazywanymi w kanałach tematycznych – widzowie głównego TVN jeszcze ich nie widzieli – mówi Joanna Górska, szefowa zespołu PR w TVN. Można się spodziewać programów Magdy Mołek i Jolanty Pieńkowskiej, ale też m.in. trzeciej serii „Californication”, siódmej „Tajemnic Smallville” i pierwszej „Dr. House’a”.

[ramka]Polacy lubią seriale

Jak wynika z danych Eurodata TV Worldwide, Polacy są wśród nacji, które najchętniej zasiadają przed małym ekranem po to, by oglądać filmy i seriale. Podobne upodobania mają m.in. Serbowie, Bułgarzy i Ukraińcy, a dalej od Europy – Egipcjanie, mieszkańcy RPA, Marokańczycy, Hindusi i Malezyjczycy.

W minionym sezonie według Nielsen Audience Measurement największe widownie gromadziły w Polsce (jeśli weźmie się pod uwagę całą ofertę telewizji w tym czasie, a nie tylko wiosenne nowości) poszczególne odcinki seriali TVP: „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” i „Blondynka”. [/ramka]

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail]

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?