Reklama

Stacje szykują letnie ramówki

Hitami wiosennego sezonu zostały serial „Blondynka” w TVP 1 i „Taniec z gwiazdami” w TVN

Aktualizacja: 15.06.2010 07:39 Publikacja: 15.06.2010 03:45

Stacje szykują letnie ramówki

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

W tym roku letnie ramówki ruszają w stacjach trochę później z powodu żałoby narodowej, w czasie której zawieszone zostało nadawanie większości programów. Finał „Tańca z gwiazdami” w TVN odbył się dopiero w ostatnią niedzielę. Stacja zapowiadała, że później zamknie w tym roku sezon wiosenny, żeby móc nadrobić kwietniowe spadki wpływów wywołane okresem bez reklam (szacuje, że wyniosły 10 proc. kwartalnych przychodów z tego tytułu, czyli kilkadziesiąt milionów złotych).

Hitem wiosennych ramówek, jeśli chodzi o widownię, został serial „Blondynka” o młodej pani weterynarz nadawany w TVP 1. Każdy jego odcinek oglądało dotychczas według Nielsen Audience Measurement średnio 4,86 mln osób.

Cennikowo najwięcej – bo 45,6 mln zł – przyniosła jednak wśród nowości minionego sezonu flagowa produkcja TVN – 11. edycja „Tańca z gwiazdami”, której każdy odcinek oglądało średnio 4,27 mln widzów. Żeby poznać realne wpływy TVN z reklam przy tym programie, trzeba odjąć rabaty udzielone reklamodawcom. Według informacji „Rz” na czysto TVN mógł zyskać z nich ponad 20 mln zł. Stacja już zapowiada kolejną edycję „Tańca z gwiazdami” jesienią. Ruszy też z trzecią odsłoną „Mam talent!”.

W telewizjach zaczyna się letni sezon powtórek. Latem widzowie są na wakacjach, więc nie opłaca się inwestowanie w drogie nowości – na nie czas przyjdzie we wrześniu. TVP w czerwcu będzie zbierała żniwo inwestycji w prawa do nadawania relacji z mundialu, ale rusza też z wakacyjnymi programami śniadaniowymi. W TVP 1 „Kawa czy herbata” będzie jeździć po nadmorskich miejscowościach w Polsce w ramach cyklu „Wypasione wakacje”, a „Pytanie na śniadanie” (TVP 2) będzie nagrywane w największych portach europejskich w ramach cyklu „Polska na śniadanie”.

Konkurencja TVP w czasie mundialu będzie musiała powalczyć o udziały w rynku czym innym. – Na pewno w czerwcu i lipcu uwzględnimy przy konstruowaniu ramówki fakt, że konkurencja nadaje w tym czasie mistrzostwa świata w piłce nożnej – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Polsatu. Nie chce podać, co Polsat będzie pokazywał – szczegóły stacja poda w tym tygodniu. Zdaniem Piotra Bieńko, dyrektora zarządzającego Mediasense, mistrzostwa nie muszą jednak spowodować w konkurencyjnych dla TVP stacjach dużych spadków widowni. – Choć wyniki oglądalności pierwszych spotkań są bardzo dobre, na pewno nie wszyscy będą oglądać tylko mecze. To, jak wypadną w tym czasie konkurenci TVP, zależy od ich oferty programowej. Jak na razie pogoda nie powoduje rezygnacji z oglądania telewizji – mówi Bieńko.

Reklama
Reklama

TVN latem postawi na powtórki za swoimi stacjami tematycznymi. – Ruszy poranny program „Dzień dobry, wakacje” i lifestylowe pasmo z programami już pokazywanymi w kanałach tematycznych – widzowie głównego TVN jeszcze ich nie widzieli – mówi Joanna Górska, szefowa zespołu PR w TVN. Można się spodziewać programów Magdy Mołek i Jolanty Pieńkowskiej, ale też m.in. trzeciej serii „Californication”, siódmej „Tajemnic Smallville” i pierwszej „Dr. House’a”.

[ramka]Polacy lubią seriale

Jak wynika z danych Eurodata TV Worldwide, Polacy są wśród nacji, które najchętniej zasiadają przed małym ekranem po to, by oglądać filmy i seriale. Podobne upodobania mają m.in. Serbowie, Bułgarzy i Ukraińcy, a dalej od Europy – Egipcjanie, mieszkańcy RPA, Marokańczycy, Hindusi i Malezyjczycy.

W minionym sezonie według Nielsen Audience Measurement największe widownie gromadziły w Polsce (jeśli weźmie się pod uwagę całą ofertę telewizji w tym czasie, a nie tylko wiosenne nowości) poszczególne odcinki seriali TVP: „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” i „Blondynka”. [/ramka]

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail]

TVN

W tym roku letnie ramówki ruszają w stacjach trochę później z powodu żałoby narodowej, w czasie której zawieszone zostało nadawanie większości programów. Finał „Tańca z gwiazdami” w TVN odbył się dopiero w ostatnią niedzielę. Stacja zapowiadała, że później zamknie w tym roku sezon wiosenny, żeby móc nadrobić kwietniowe spadki wpływów wywołane okresem bez reklam (szacuje, że wyniosły 10 proc. kwartalnych przychodów z tego tytułu, czyli kilkadziesiąt milionów złotych).

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama