TP SA kusi internautów nowymi taryfami. Ceny 20 proc. w dół

Telekomunikacja Polska, główny gracz na rynku, rzuca rękawicę konkurentom

Publikacja: 02.10.2010 04:05

TP SA kusi internautów nowymi taryfami. Ceny 20 proc. w dół

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Średnio o 20 proc. spadną ceny Internetu w Telekomunikacji Polskiej. Narodowy operator zdecydował się na ten ruch, gdyż od kilku kwartałów traci klientów. W ciągu 12 miesięcy stracił ich 80 – 90 tys., chociaż abonentów Internetu w Polsce przybywa.

Alternatywni operatorzy odbierają TP klientów niższą ceną, a kablówki – szybszymi łączami. TP broni się przez atak.

– Dzięki obniżce cen zagospodarujemy nowe obszary rynku i pozyskamy tych klientów, którzy do tej pory nie korzystali z Internetu, bo uważali, że cena jest zbyt wysoka – mówi Maciej Witucki, prezes TP. Z niższych cen będą mogli skorzystać aktualni klienci operatora, którym zostały trzy miesiące do końca umowy terminowej. Od początku przyszłego roku będzie to możliwe tylko w przypadku zmiany łącza o niższej przepustowości na wyższe.

Operatorowi zależy na promocji wydajniejszych łączy, gdyż na tym polu konkurenci z telewizji kablowych biją go na głowę. Najwyższa przepustowość, jaką dziś może zaoferować TP, to 20 Mb/s. Kablówki oferują już 100 – 120 Mb/s. TP chce skrócić dystans, więc w bieżącej promocji wolniejsze łącza przeceniła o niespełna 20 proc., a szybsze o ponad 23 proc. Co na to konkurencja? – Netia, spodziewając się obniżek cen przez TP, na początku września wprowadziła nowe promocje. Różnice cenowe na naszą korzyść są teraz mniejsze niż kiedyś, ale nadal mamy bardzo konkurencyjną ofertę – mówi Grzegorz Esz, członek zarządu Netii, drugiego co do wielkości dostawcy Internetu w Polsce.

Rzeczywiście, mimo znaczącej obniżki cen różne warianty usług internetowych TP nie zawsze są tańsze niż u rywali.

W Polsce najtańszy Internet u dużych operatorów kosztuje 10 – 11 euro, czyli na poziomie Europy Zachodniej. Gorzej wypadamy, jeżeli ceny porównać do siły nabywczej Polaków. Wtedy nasze usługi należą do najdroższych w Europie. Operatorzy nie wróżą jednak znaczących obniżek. Obiecują za to dalszy wzrost przepustowości łączy za tę samą cenę.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju