TP SA kusi internautów nowymi taryfami. Ceny 20 proc. w dół

Telekomunikacja Polska, główny gracz na rynku, rzuca rękawicę konkurentom

Publikacja: 02.10.2010 04:05

TP SA kusi internautów nowymi taryfami. Ceny 20 proc. w dół

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Średnio o 20 proc. spadną ceny Internetu w Telekomunikacji Polskiej. Narodowy operator zdecydował się na ten ruch, gdyż od kilku kwartałów traci klientów. W ciągu 12 miesięcy stracił ich 80 – 90 tys., chociaż abonentów Internetu w Polsce przybywa.

Alternatywni operatorzy odbierają TP klientów niższą ceną, a kablówki – szybszymi łączami. TP broni się przez atak.

– Dzięki obniżce cen zagospodarujemy nowe obszary rynku i pozyskamy tych klientów, którzy do tej pory nie korzystali z Internetu, bo uważali, że cena jest zbyt wysoka – mówi Maciej Witucki, prezes TP. Z niższych cen będą mogli skorzystać aktualni klienci operatora, którym zostały trzy miesiące do końca umowy terminowej. Od początku przyszłego roku będzie to możliwe tylko w przypadku zmiany łącza o niższej przepustowości na wyższe.

Operatorowi zależy na promocji wydajniejszych łączy, gdyż na tym polu konkurenci z telewizji kablowych biją go na głowę. Najwyższa przepustowość, jaką dziś może zaoferować TP, to 20 Mb/s. Kablówki oferują już 100 – 120 Mb/s. TP chce skrócić dystans, więc w bieżącej promocji wolniejsze łącza przeceniła o niespełna 20 proc., a szybsze o ponad 23 proc. Co na to konkurencja? – Netia, spodziewając się obniżek cen przez TP, na początku września wprowadziła nowe promocje. Różnice cenowe na naszą korzyść są teraz mniejsze niż kiedyś, ale nadal mamy bardzo konkurencyjną ofertę – mówi Grzegorz Esz, członek zarządu Netii, drugiego co do wielkości dostawcy Internetu w Polsce.

Rzeczywiście, mimo znaczącej obniżki cen różne warianty usług internetowych TP nie zawsze są tańsze niż u rywali.

W Polsce najtańszy Internet u dużych operatorów kosztuje 10 – 11 euro, czyli na poziomie Europy Zachodniej. Gorzej wypadamy, jeżeli ceny porównać do siły nabywczej Polaków. Wtedy nasze usługi należą do najdroższych w Europie. Operatorzy nie wróżą jednak znaczących obniżek. Obiecują za to dalszy wzrost przepustowości łączy za tę samą cenę.

Średnio o 20 proc. spadną ceny Internetu w Telekomunikacji Polskiej. Narodowy operator zdecydował się na ten ruch, gdyż od kilku kwartałów traci klientów. W ciągu 12 miesięcy stracił ich 80 – 90 tys., chociaż abonentów Internetu w Polsce przybywa.

Alternatywni operatorzy odbierają TP klientów niższą ceną, a kablówki – szybszymi łączami. TP broni się przez atak.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie