Reklama

Yahoo nie wytrzymuje konkurencji

Najczęściej odwiedzany amerykański portal tnie prognozy na czwarty kwartał. Serwis przegrywa walkę o internautów z Google i Facebookiem

Publikacja: 20.10.2010 14:55

Yahoo nie wytrzymuje konkurencji

Foto: Bloomberg

Yahoo Inc. przedstawiło swoje prognozy na czwarty kwartał 2010 roku. Wynika z nich, że portal wygeneruje przychody w przedziale 1,13 – 1,23 mld dol. To mniej od oczekiwań analityków, którzy przewidywali przychód na poziomie 1,25 mld dol. Spółka zamknęła trzeci kwartał poniżeń prognoz z przychodem 1,12 mld dol.

Spółka ewidentnie nie radzi sobie z konkurencją – Google, który ciągle poszerza swoja ofertę usług i portalami społecznościowymi, a zwłaszcza Facebookiem. Według badań ComScore we wrześniu 2010 r. przeciętny internauta spędzał 9,5 proc swojego czasu w internecie na stronie Yahoo, co jest sporym spadkiem w ciągu ostatniego roku – w analogicznym okresie 2009 r. było to 13,8 proc.

- Google i Facebook to waleczni gracze. Przez ostatnie 12 lat Yahoo samolubnie czerpało ze strumienia pieniędzy płynącego w Internecie. Ale teraz pojawili się dwaj giganci, którzy też chcą zgarnąć jak najwięcej – skomentował Sandeep Aggarwal, analityk Caris & Co.

Analitycy twierdzą, że portal nie wytrzymuje też konkurencji na polu technologicznym, a narzędzia jakie oferuje są przestarzałe.

- Yahoo jest pod sporą presja ze strony konkurencji. Serwis trzyma się starych rozwiązań w dziedzinie reklamy, które są mniej popularne wśród reklamodawców. Ponadto brakuje narzędzi zrzeszających społeczność użytkowników. We współczesnym Internecie portal zdaje się już być reliktem poprzedniej epoki – powiedział Colin Gillis, analityk w nowojorskim BCC Partners.

Reklama
Reklama

W 2008 roku Yahoo odrzuciło ofertę Microsoftu, który chciał przejąć portal. Podobno spółka rozważa możliwość sprzedaży portalu jednemu z funduszy inwestycyjnych. Wymienia się między innymi Silver Lake, jednak Carol Bartz, prezes Yahoo odmówiła komentarza na ten temat. Pani prezes powiedziała tylko, że firma skupia się teraz na tym jak poprawić wyniki i, że wszystko jest na dobrej drodze ku temu.

- Yahoo jest firmą z olbrzymim potencjałem. Przed nami bardzo pracowite miesiące, ale robimy już postępy. Wyniki powinny wkrótce zadowolić naszych akcjonariuszy – oznajmiła prezes Bartz.

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama