ABC Data, największy krajowy dystrybutor sprzętu IT, zwiększyła w tym okresie obroty o 28 proc., do 669 mln zł, w porównaniu z III kwartałem 2009 r. Zysk netto powiększył się do 9,7 mln zł z 1,7 mln zł.
W przypadku AB przychody w wakacyjnym kwartale wzrosły o 21 proc., do 753 mln zł. Zarobek sięgnął prawie 8 mln zł, co oznacza zmianę o 64 proc.
Nieco słabiej na tym tle wypada Action. Obroty dystrybutora w III kwartale przekroczyły 500 mln zł, czyli były tylko o parę milionów złotych większe niż rok wcześniej. Zysk netto spadł do 7,2 mln zł z 8,3 mln zł.
Według przedstawicieli ABC Daty skokowa poprawa sprzedaży to efekt utrzymującego się solidnego popytu konsumenckiego. – Bardzo dobrze wygląda sprzedaż kierowana do małych i średnich przedsiębiorstw. Brakuje wciąż dużych przetargów publicznych, które w poprzednich latach były kołem zamachowym całej branży – mówi Andrzej Sobol, wiceprezes spółki.
Inaczej wzrost obrotów tłumaczy AB. Za poprawę sytuacji rynkowej odpowiadają szczególnie korporacje, które po kilku latach przerwy znowu wymieniają komputery i serwery.