Reklama
Rozwiń
Reklama

Internet: będzie jeszcze szybciej!

Zniesienie limitów szybkości w usługach internetowych, jakie zaproponowała internautom Netia, to znak czasów.

Publikacja: 13.04.2011 04:22

Czy oferta się utrwali, czy nie i tak widać, że konsumenci chcą coraz wyższych prędkości dostępu, i że operatorzy to dostrzegają. Dla Netii ta perspektywa kryje jednak pułapki.

– Bierz prędkość, jaką wytrzyma twoja linia telekomunikacyjna – mówi od wczoraj abonentom Netia. To oczywiście promocja. Trzeba czytać wszystkie zastrzeżenia drobnym druczkiem. I pamiętać, że kto dzisiaj korzysta z łącza 2 Mb/s i takie mu wystarczy, zapłaci więcej w ramach nowej oferty.

 

Że wiele zależy od szczęścia, bo za taką samą cenę część klientów kupi tylko 1 Mb/s, inni 10 – 20 Mb/s, a nieliczni mają szansę na 100 Mb/s. Takim technologicznym patchworkiem jest sieć Netii. Identyczny problem ma największy polski dostawca – Telekomunikacja Polska.

Kiedy ich kablowi konkurenci sprzedają na masową skalę usługi 50 – 120 Mb/s, obaj operatorzy telefoniczni chcieliby rzucić na szalę chociaż 20 Mb/s (tyle można wycisnąć dzisiaj z ich sieci), ale nawet to nie wszędzie jest możliwe.

Reklama
Reklama

Bez inwestycji w niedalekiej perspektywie zaczną przegrywać wyścig na prędkości nie tylko z kablówkami, ale nawet z operatorami komórkowymi. Na regulowanym rynku telekomunikacyjnym inwestycje to złożona sprawa. Czysto ekonomiczna kalkulacja nie istnieje. Powinni o tym pamiętać również regulatorzy tego rynku. Nie tylko Netii i TP powinno zależeć na konkurencyjnej ofercie. W końcu to dwóch największych dostawców Internetu w Polsce.

Czy oferta się utrwali, czy nie i tak widać, że konsumenci chcą coraz wyższych prędkości dostępu, i że operatorzy to dostrzegają. Dla Netii ta perspektywa kryje jednak pułapki.

– Bierz prędkość, jaką wytrzyma twoja linia telekomunikacyjna – mówi od wczoraj abonentom Netia. To oczywiście promocja. Trzeba czytać wszystkie zastrzeżenia drobnym druczkiem. I pamiętać, że kto dzisiaj korzysta z łącza 2 Mb/s i takie mu wystarczy, zapłaci więcej w ramach nowej oferty.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama