Reklama
Rozwiń

Siemens z najlepszą stroną www

Wśród 75 koncernów z najlepszymi stronami internetowymi na świecie, nie ma żadnego z Polski. Na czele niemiecki Siemens

Publikacja: 20.04.2011 17:43

Wydawałoby się logiczne, że najlepsze strony WWW mają informatyczne giganty. Nic podobnego. W opublikowanym w środę przez firmę Bowen Craggs corocznym rankingu stron korporacyjnych 75 koncernów, strona Google znalazła się na odległym 32 miejscu, a Apple jeszcze niżej — na 52.

Na czele rankingu firmy nie mające z branżą IT nic wspólnego, ale za to potrafiące w sposób przejrzysty, przystępny, ciekawy i obszerny informować o swojej działalności

Ocenione zostały wg. indeksu, który uwzględnił punkty za konstrukcję strony, poziom prezentowanych tam informacji; możliwość kontaktu; przydatność dla społeczeństwa, inwestorów, mediów i klientów.

- Korporacyjna strona główna, to dziś najważniejsza nieruchomość każdej firmy. (...) Siemens, lider tegorocznej listy, zmieniał swoją stronę od 1997 roku przez włączenie jej do serii multimedialnych mikro stronic. Teraz oferuje nowy film krótkometrażowy, co tydzień- pisze o rankingu David Bowen, współtwórca firmy i rankingu, publicysta Financial Times.

Kolejne miejsca na podium zajęły: BP i Shell (lider rok temu). Za nimi włoska Eni (+2 miejsca), Unilever (+3), Roche (-2), GE (+17) wspólnie z pierwszym koncernem IT — Intelem, który awansował o 17 pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamykają: British American Tabaco (+4), Novartis (+11) i Wal-Mart (+12).

W zestawienie dominują firmy z USA (25), przed chińskimi (8), brytyjskimi (7) i francuskimi (5). Z naszej części Europy wysoko ocenione zostały tylko strony koncernów z Rosji — Gazpromu (46 awans o 9 miejsc) i Rosnieft (63).

Wydawałoby się logiczne, że najlepsze strony WWW mają informatyczne giganty. Nic podobnego. W opublikowanym w środę przez firmę Bowen Craggs corocznym rankingu stron korporacyjnych 75 koncernów, strona Google znalazła się na odległym 32 miejscu, a Apple jeszcze niżej — na 52.

Na czele rankingu firmy nie mające z branżą IT nic wspólnego, ale za to potrafiące w sposób przejrzysty, przystępny, ciekawy i obszerny informować o swojej działalności

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji