Wydawałoby się logiczne, że najlepsze strony WWW mają informatyczne giganty. Nic podobnego. W opublikowanym w środę przez firmę Bowen Craggs corocznym rankingu stron korporacyjnych 75 koncernów, strona Google znalazła się na odległym 32 miejscu, a Apple jeszcze niżej — na 52.
Na czele rankingu firmy nie mające z branżą IT nic wspólnego, ale za to potrafiące w sposób przejrzysty, przystępny, ciekawy i obszerny informować o swojej działalności
Ocenione zostały wg. indeksu, który uwzględnił punkty za konstrukcję strony, poziom prezentowanych tam informacji; możliwość kontaktu; przydatność dla społeczeństwa, inwestorów, mediów i klientów.
- Korporacyjna strona główna, to dziś najważniejsza nieruchomość każdej firmy. (...) Siemens, lider tegorocznej listy, zmieniał swoją stronę od 1997 roku przez włączenie jej do serii multimedialnych mikro stronic. Teraz oferuje nowy film krótkometrażowy, co tydzień- pisze o rankingu David Bowen, współtwórca firmy i rankingu, publicysta Financial Times.
Kolejne miejsca na podium zajęły: BP i Shell (lider rok temu). Za nimi włoska Eni (+2 miejsca), Unilever (+3), Roche (-2), GE (+17) wspólnie z pierwszym koncernem IT — Intelem, który awansował o 17 pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamykają: British American Tabaco (+4), Novartis (+11) i Wal-Mart (+12).