Reklama

Siemens z najlepszą stroną www

Wśród 75 koncernów z najlepszymi stronami internetowymi na świecie, nie ma żadnego z Polski. Na czele niemiecki Siemens

Publikacja: 20.04.2011 17:43

Wydawałoby się logiczne, że najlepsze strony WWW mają informatyczne giganty. Nic podobnego. W opublikowanym w środę przez firmę Bowen Craggs corocznym rankingu stron korporacyjnych 75 koncernów, strona Google znalazła się na odległym 32 miejscu, a Apple jeszcze niżej — na 52.

Na czele rankingu firmy nie mające z branżą IT nic wspólnego, ale za to potrafiące w sposób przejrzysty, przystępny, ciekawy i obszerny informować o swojej działalności

Ocenione zostały wg. indeksu, który uwzględnił punkty za konstrukcję strony, poziom prezentowanych tam informacji; możliwość kontaktu; przydatność dla społeczeństwa, inwestorów, mediów i klientów.

- Korporacyjna strona główna, to dziś najważniejsza nieruchomość każdej firmy. (...) Siemens, lider tegorocznej listy, zmieniał swoją stronę od 1997 roku przez włączenie jej do serii multimedialnych mikro stronic. Teraz oferuje nowy film krótkometrażowy, co tydzień- pisze o rankingu David Bowen, współtwórca firmy i rankingu, publicysta Financial Times.

Kolejne miejsca na podium zajęły: BP i Shell (lider rok temu). Za nimi włoska Eni (+2 miejsca), Unilever (+3), Roche (-2), GE (+17) wspólnie z pierwszym koncernem IT — Intelem, który awansował o 17 pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamykają: British American Tabaco (+4), Novartis (+11) i Wal-Mart (+12).

Reklama
Reklama

W zestawienie dominują firmy z USA (25), przed chińskimi (8), brytyjskimi (7) i francuskimi (5). Z naszej części Europy wysoko ocenione zostały tylko strony koncernów z Rosji — Gazpromu (46 awans o 9 miejsc) i Rosnieft (63).

Wydawałoby się logiczne, że najlepsze strony WWW mają informatyczne giganty. Nic podobnego. W opublikowanym w środę przez firmę Bowen Craggs corocznym rankingu stron korporacyjnych 75 koncernów, strona Google znalazła się na odległym 32 miejscu, a Apple jeszcze niżej — na 52.

Na czele rankingu firmy nie mające z branżą IT nic wspólnego, ale za to potrafiące w sposób przejrzysty, przystępny, ciekawy i obszerny informować o swojej działalności

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama