Po miesiącach testów Microsoft, największy producent oprogramowania na świecie, oficjalnie wprowadził wczoraj na rynek Office 365. To najnowsza odsłona najważniejszego obok systemu operacyjnego Windows produktu koncernu, czyli pakietu oprogramowania biurowego Office.
Jego najnowsza wersja dostępna jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej i w przeciwieństwie do poprzedniej edycji Office z 2010 r. nie wymaga tradycyjnej instalacji na komputerze użytkownika.
Skierowany przede wszystkim do firm Office 365 ma bezpośrednio konkurować z Google Apps, internetowym pakietem programów biurowych Google'a, który pojawił się na rynku ponad cztery lata temu. W tym czasie zdobył on ponad 30 mln użytkowników. Google nie ujawnia jednak, ilu z nich decyduje się na korzystanie z płatnych, rozszerzonych wersji programów.
Microsoft liczy na łatwą adaptację Office 365 wśród użytkowników już przyzwyczajonych do standardowych składników tradycyjnego Office'a, takich jak programy Word czy Excel. Google wycenił roczną licencję na swój pakiet dla jednego pracownika na 50 dol. Microsoft – na 72 dol.
Dział biznesowy Microsoftu, który rozwija pakiet Office, jest najbardziej dochodową częścią koncernu.