Reklama

Microsoft uruchomił internetowy Office 365

Pakiet programów informatycznego giganta ma konkurować z ofertą Google’a

Publikacja: 29.06.2011 02:54

Steve Ballmer, dyrektor wykonawczy Microsoftu prezentuje nowy produkt

Steve Ballmer, dyrektor wykonawczy Microsoftu prezentuje nowy produkt

Foto: Bloomberg

Po miesiącach testów Microsoft, największy producent oprogramowania na świecie, oficjalnie wprowadził wczoraj na rynek Office 365. To najnowsza odsłona najważniejszego obok systemu operacyjnego Windows produktu koncernu, czyli pakietu oprogramowania biurowego Office.

Jego najnowsza wersja dostępna jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej i w przeciwieństwie do poprzedniej edycji Office z 2010 r. nie wymaga tradycyjnej instalacji na komputerze użytkownika.

Skierowany przede wszystkim do firm Office 365  ma bezpośrednio konkurować z Google Apps, internetowym pakietem programów biurowych Google'a, który pojawił się na rynku ponad cztery lata temu. W tym czasie zdobył on ponad 30 mln użytkowników. Google nie ujawnia jednak, ilu z nich decyduje się na korzystanie z płatnych, rozszerzonych wersji programów.

Microsoft liczy na łatwą adaptację Office 365 wśród użytkowników już przyzwyczajonych do standardowych składników tradycyjnego Office'a, takich jak programy Word czy Excel. Google wycenił roczną licencję na swój pakiet dla jednego pracownika na 50 dol. Microsoft – na 72 dol.

Dział biznesowy Microsoftu, który rozwija pakiet Office, jest najbardziej dochodową częścią koncernu.

Reklama
Reklama

Po miesiącach testów Microsoft, największy producent oprogramowania na świecie, oficjalnie wprowadził wczoraj na rynek Office 365. To najnowsza odsłona najważniejszego obok systemu operacyjnego Windows produktu koncernu, czyli pakietu oprogramowania biurowego Office.

Jego najnowsza wersja dostępna jest za pośrednictwem przeglądarki internetowej i w przeciwieństwie do poprzedniej edycji Office z 2010 r. nie wymaga tradycyjnej instalacji na komputerze użytkownika.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama