CD Projekt Red (dawniej Optimus) chce zwiększyć przychody z działalności dystrybucyjnej na terenie Polski do 100 mln zł rocznie. – Osiągaliśmy już takie wyniki kilka lat temu. Potem z powodu załamania sprzedaży gier w Polsce znacznie ograniczyliśmy naszą aktywność na tym polu, koncentrując się na produkcji „Wiedźmina 2" – mówi prezes Adam Kiciński

Przyznaje, że w tym roku przychody z działalności dystrybucyjnej będą jeszcze niższe niż wspominane 100 mln zł. Równocześnie będą jednak znacząco większe niż rok temu. – Myślę, że będziemy mogli mówić o wzroście na poziomie 30 – 40 proc. w stosunku do 2010 r. – oświadcza. Po sześciu miesiącach pion zajmujący się tego typu biznesem zanotował 36,9 mln zł obrotów. Cała spółka miała 80,3 mln zł przychodów i 20,45 mln zł zysku netto.

Wzrost sprzedaży będzie pochodną systematycznej rozbudowy oferty handlowej. Do września CD Projekt Red wprowadził na rynek ponad 1 mln egzemplarzy gier, z czego „Wiedźmin 2" stanowił ok. 20 proc.

W ofercie spółki pojawiły się m.in. tytuły ze stajni Blizzarda, jak „Starcraft", „Diablo 2" i „World od Warcraft", które mimo że miały premierę kilka lat temu, wciąż cieszą się ogromną popularnością. Polska spółka będzie też wydawała kolejne hity Blizzarda, m.in. „Diablo 3". W katalogu pojawią się też gry belgijskiego studia Larian oraz amerykańskiego 505 Games.

Równie obiecująco rozwija się też sprzedaż filmów. Tylko do września sięgnęła 0,7 mln kopii. CD Projekt zapowiada dalsze poszerzanie portfolio.