Operacja dotyczy segmentu marketingu i sprzedaży grupy oraz wszystkich marek programowych TVN: TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Turbo, TVN Style, TVN i TVN Meteo. Wartość przenoszonych aktywów oszacowano na 2,2 – 2,7 mld zł. Kwota ta odpowiada około 50 proc. kapitalizacji rynkowej TVN, która wczoraj na GPW warta była 4,9 mld zł. Wartość samych marek telewizyjnych grupy oszacowano na 1,3 – 1,6 mld zł.
Firma poinformowała o planach w komunikacie skierowanym do inwestorów, tłumacząc, że przeniesienie majątku do Highgate (z czasem zmieni nazwę na TVN Media) to element jej reorganizacji, która ma poprawić efektywność grupy i przynieść oszczędności. Karol Smoląg, rzecznik TVN, zapewnia, że wydzielenie części odpowiedzialnej za główny biznes stacji nie ma związku z planowanymi zmianami właścicielskimi. Według niego to procedura mająca dostosować strukturę TVN do standardów rynkowych oraz ułatwić jej dopasowanie do nowych realiów w dobie cyfryzacji i sprzedaży treści premium.
Wczoraj agencja Dow Jones poinformowała, że według jej informatorów inwestor dla TVN zostanie wybrany przed zbliżającym się weekendem. Ostateczna batalia rozegra się między amerykańskim koncernem Time Warner i francuskim Vivendi.