Reklama

Time Warner chce kupić producenta "Big Brother"

Amerykański koncern medialny złożył ofertę na kupno Endemol, jednej z największych firm zajmujących się produkcją programów typu reality show

Publikacja: 05.11.2011 17:02

Time Warner chce kupić producenta "Big Brother"

Foto: Bloomberg

Oferta giganta medialnego opiewa na 1,4 mld dolarów. Time Warnerowi zależy na Endemolu, aby zapełnić jego produkcjami telewizyjnymi swoje programy tv na całym świecie.

Charlie Gardner, rzecznik Endemolu, stwierdził, że firma nie jest zaskoczona propozycją ze strony Time Warner. Dodał, że Endemol obecnie zadłużony jest na 2,75 mld dolarów. Firma stara się osiągnąć porozumienie ze swoimi pożyczkodawcami. Na terenie Stanów Zjednoczonych Endemol znany jest z takich hitów jak „Big Brother" nadawany przez CBS oraz „Fear Factor" emitowany przez NBC. Telewizje kablowe również nadają programy produkcji Endemolu. TLC nadaje „LA Ink", a Bravo „The Rachel Zoe Project".

Firma powstała w 1994, jej założycielem był John De Mol. Obecnymi właścicielami są Goldman Sachs oraz fundusze inwestycyjne Cyrte i Mediacinco – należące do premiera Włoch Silvio Berlusconiego.

Niecałe trzy miesiące temu, w okresie kiedy Endemol próbował zrestrukturyzować swoje zadłużenie, Ynon Kreiz zrezygnował ze stanowiska prezesa firmy. Zarząd firmy poprosił Marco Bassettiego, przewodniczącego firmy oraz Just Spee, dyrektora finansowego, o to by poprowadzili firmę.

Negocjacje między Endemolem i wierzycielami zmotywowały Time Warner do złożenia  oferty. Time Warner również planuje zainwestować w firmę spory kapitał.

Reklama
Reklama

Time Warner, Sony i Viacom starają się stworzyć programy w lokalnych językach, a nie tylko ograniczyć się do dubbingowania anglojęzycznych programów. Sony wyprodukował rosyjskojęzyczną wersję „Niani" oraz „Everybody Loves Raymond".

Endemol ma prawie 2500 różnych programów i to w lokalnych wersjach językowych emitowanych na terenie Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, Bliskim Wschodzie, Holandii, Rosji i Hiszpanii.

Firma również sprzedaje za granicę produkcję kablówki AMC „Mad Men", „Breaking Bad" i najnowszą produkcję, której premiera odbędzie się wkrótce „Hell on Wheels" oraz serial TV Landu „Happily Divorced" .

Endemol znany jest przede wszystkich ze swoich programów reality i gier, jednak zwiększył o około 50 procent produkcję seriali. Seriale przeznaczone są dla Holandii, Australii, Włoch i Hiszpanii. Dla Wielkiej Brytanii i Argentyny Endemol produkuje telenowele. Endemol planuje wejść z serialami na terenie Stanów Zjednoczonych.

Oferta giganta medialnego opiewa na 1,4 mld dolarów. Time Warnerowi zależy na Endemolu, aby zapełnić jego produkcjami telewizyjnymi swoje programy tv na całym świecie.

Charlie Gardner, rzecznik Endemolu, stwierdził, że firma nie jest zaskoczona propozycją ze strony Time Warner. Dodał, że Endemol obecnie zadłużony jest na 2,75 mld dolarów. Firma stara się osiągnąć porozumienie ze swoimi pożyczkodawcami. Na terenie Stanów Zjednoczonych Endemol znany jest z takich hitów jak „Big Brother" nadawany przez CBS oraz „Fear Factor" emitowany przez NBC. Telewizje kablowe również nadają programy produkcji Endemolu. TLC nadaje „LA Ink", a Bravo „The Rachel Zoe Project".

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama