Pomimo tego, że w ubiegłym roku na świecie sprzedało się ich już 64,7 mln ( prawie czterokrotnie więcej niż rok wcześniej), zdaniem firmy rynek może przyjąć znacznie więcej elektronicznych gadżetów tego typu. IHS iSuppli zakłada, że w 2015 roku producenci tabletów wprowadzą na rynek już 287,2 mln tabletów. – Słabnąc nie będzie nadal popularności Padów produkowanych przez Apple'a, który w samym tylko IV kw. 2011 roku wprowadził  na rynek 18,6 mln sztuk swojego tabletu, a Amazon sprzedał 3,9 mln sztuk swojego tabletu Kindle Fire, plasując się na drugim miejscu za tabletami Apple'a – komentują analitycy firmy badawczej eMarketer. Według jej danych, do końca tego roku na największym tabletowym rynku świata, w USA, tablet będzie mieć już prawie 54,8 mln ludzi (na koniec 2011 roku miało go 33,7 mln osób).

Do 2014 roku iPad na pozostanie dominującą marką w tym segmencie rynku, ale jego udział skurczy się z 83 proc. (dane dla 2011 r.) do 68 proc. (2014 r.).

Będzie to zasługa wzmożonej aktywności producentów innych marek. Z niedawnych badań firmy Maritz Reseach wynikało, że w USA trzy na pięć osób, które przymierzały się do zakupu tabletu, bez żadnej określonej preferencji dla marki, zdecydowało się kupić gadżet Apple'a.  W rezultacie połowa ze sprzedanych tabletów w USA w ciągu ostatnich trzech miesięcy to właśnie iPady. 13 proc. Amerykanów kupiło Kindle Fire, a 9 proc. – Galaxy Samsunga. Michael Allenson , dyrektor w Maritz Research komentował, że inne marki muszą agresywniej się promować by zaistnieć w świadomości kupujących , bo jest dla nich miejsce na rynku i mają szansę zwiększać swoje udziały kosztem Apple'a.

Według najnowszych szacunków banku inwestycyjnego Barclays Capital samego sprzedawanego przez Amazon tabletu Kindle Fire od chwili debiutu (połowa listopada 2011) do końca roku udało się sprzedać 5,5 mln sztuk. To oczywiście zasługa m.in. niskiej ceny sprzętu (199 dol.).  Zdaniem Barclays, w tym roku nabywców znajdzie 18,4 mln sztuk tego modelu, a w 2014 roku sprzeda się ich już 27,8 mln. Przychody z treści sprzedawanych użytkownikom Kindle Fire w tym roku zbliżą się do 1 mld dol., ale za dwa lata przekroczą już 5 mld dol.