- Kocham druk. Ale jest też faktem, że pojawia się nowe pokolenie, które nie ma pojęcia, jak wygląda kiosk z prasą. A ja chciałbym służyć temu pokoleniu – powiedział branżowemu tygodnikowi „Horizont" datowanemu 29 marca. Zapytany wprost, czy wersja drukowana mogłaby zniknąć odpowiedział: to zależy od popytu na rynku.

Klusmann wyjaśnił, że rośnie  liczba ludzi korzystających z elektronicznych środków  informacji i jego zdaniem tablety będą zwiększać udział rynkowy i w ciągu pięciu lat zdominują smartfony.

Zapytany z kolei o możliwość stopniowego przechodzenia na wersję cyfrową Klusmann stwierdził, że niczego nie wyklucza, przynajmniej nie na długą metę. - W weekendy wersja papierowa, w zwykłe dni tygodnia wydania tabletowe – to brzmi niemal jak plan. Czy to był wasz pomysł, czy mój? – dodał.

Rzecznik wydawcy dziennika, grupy Gruner + Jahr należącej do Bertelsmanna oświadczył, że nie ma harmonogramu przejścia na wyłącznie cyfrową wersję.

W 2008 r. brytyjskie wydawnictwo publikacji naukowo-oświatowych Pearson sprzedało 50 proc. udziałów  w „FT Deutschland" partnerowi w spółce j.v.,  Gruner + Jahr.