Kon­tro­lo­wa­ny przez Xa­rus Hol­dings Ltd./ War­saw Equ­i-ty Ma­na­ge­ment por­tal z wi­deo w In­ter­ne­cie Iplex.pl tra­fi na NC na prze­ło­mie ma­ja i czerw­ca te­go ro­ku. Spół­ka nie po­da­je, na ile się wy­ce­nia; wia­do­mo, że z gieł­dy chce po­zy­skać 7 – 14,8 mln zł. – Wy­ce­nę spo­rzą­dzi­li­śmy, sza­cu­jąc na­sze przy­szłe przy­cho­dy oraz bio­rąc pod uwa­gę po­ten­cjał ryn­ku, na któ­rym dzia­ła­my. Na ra­zie jej nie ujaw­nia­my, ale uwa­żam, że np. wy­ce­na ser­wi­su Ipla jest bar­dzo tra­fio­na – mó­wi Ar­ka­diusz Świer­czew­ski, za­ło­ży­ciel i pre­zes Ipleksu.

Cy­fro­wy Pol­sat za­pła­cił nie­daw­no za kon­ku­ren­cyj­ny dla Iplek­su ser­wis Ipla 150 mln zł (ser­wis miał w 2011 r. 30 mln przy­cho­dów, cią­ży­ło na nim 100 mln zł dłu­gu i nie był ren­tow­ny). – W 2009 r. mie­li­śmy 250 tys. zł przy­cho­dów, rok póź­niej 6 mln zł. W 2011 ro­ku za­no­to­wa­li­śmy już po­nad 9 mln zł przy­cho­du oraz zysk na po­zio­mie 300 tys. zł net­to, choć jesz­cze w 2009 by­ła to stra­ta w wy­so­ko­ści 800 tys. zł. Dy­na­mi­ka na­szych przy­cho­dów jest znacz­nie wyż­sza niż kon­ku­ren­cji – mó­wi Świer­czew­ski.

Ze środ­ków po­zy­ska­nych z ofer­ty ser­wis chce in­we­sto­wać m.in. w apli­ka­cje mo­bil­ne do je­go od­bie­ra­nia. Na ra­zie sta­wiał na wi­dzów przed te­le­wi­zo­ra­mi z do­stę­pem do In­ter­ne­tu. Jak sza­cu­je Świer­czew­ski, w 2015 ro­ku ry­nek re­kla­my wi­deo w sie­ci bę­dzie wart 300 mln zł, a ofe­ro­wa­nych za po­śred­nic­twem In­ter­ne­tu usług sub­skryp­cyj­nych ko­lej­ne 200 mln zł.

– Roz­ma­wia­my z przed­sta­wi­cie­la­mi TFI i PTE, trwa­ją za­pi­sy na ak­cje. Po 15 kwiet­nia bę­dzie­my w sta­nie po­wie­dzieć wię­cej. Ry­nek jest trud­ny, jed­nak na­sza pro­po­zy­cja spo­ty­ka się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem pod­czas spo­tkań – do­da­je. Spół­ka do­pusz­cza po­zy­ska­nie jed­ne­go in­we­sto­ra i re­zy­gna­cję z de­biu­tu. – W pla­nach roz­wo­ju z wy­ko­rzy­sta­niem gieł­dy jest wej­ście Ipleksu na du­ży par­kiet. Spół­ka po­win­na tam tra­fić już w przy­szłym ro­ku – do­da­je.