CD Projekt Red sprzedał do tej pory 50 tys. egzemplarzy pierwszego „Wiedźmina" w wersji na komputery Mac. Gra w wersji na tę platformę zadebiutowała trzy miesiące temu. Plan zakładał, że łączna sprzedaż „Wiedźmina 1" na komputery Apple'a wyniesie 30 tys. sztuk.

– Nie spodziewaliśmy się tak dobrego wyniku w przypadku gry, która w wersji na komputery PC debiutowała przecież pięć lat temu – nie ukrywa Adam Kiciński, prezes spółki.

Giełdowa spółka chce iść za ciosem i jesienią wypuścić również „Wiedźmina 2" na urządzenia Apple'a. Tytuł będzie dostępny na Steam (największy na świecie serwis z grami w postaci cyfrowej). Polska spółka chce też poszerzyć sieć dystrybucji i wprowadzić grę na Appstore. „Wiedźmin 2" w wersji na PC zadebiutował wiosną ub.r. 17 kwietnia tego roku pojawiła się też wersja na konsolę Xbox360. Do tej pory kupiło go 1,9 mln fanów (pierwsza część gry znalazła już 2,1 mln nabywców).

Kiciński unika odpowiedzi na pytanie, jakiej sprzedaży „Wiedźmina 2" na maca oczekuje. Oficjalnie CD Projekt Red zakładał, że łączna sprzedaż obu „Wiedźminów" na sprzęt Apple'a, w całym cyklu życia gier, wyniesie 30–100 tys. sztuk. Po wynikach sprzedaży pierwszego „Wiedźmina" prezes przyznaje, że to bardzo konserwatywne założenia. – Na razie nie chcemy jednak ich zmieniać. Poczekajmy na pierwsze dane ze sprzedaży „Wiedźmina 2" – podsumowuje.