Łączna sprzedaż pięciu największych dzienników ogólnopolskich w lipcu wynosiła 934,3 tys. egz. – o 11,7 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Lipiec jest jednym z miesięcy tradycyjnie słabszych dla gazet – wiele osób wyjeżdża wtedy na wakacje i nie śledzi bieżących wydarzeń tak intensywnie, jak na co dzień.

Najgłębszy spadek w lipcu dotknął „Gazetę Wyborczą", której sprzedaż spadła w porównaniu z lipcem 2011 roku o 19,2 proc. do 243,9 tys. egz., najmniejszy: tabloidowy „Fakt", którego lipcowy wynik to 359,1 tys. egz. (co oznacza spadek rok do roku o 5,3 proc.).

„Dziennik Gazeta Prawna" sprzedawał średnio 73,6 tys. egz. każdego wydania (o 13,7 proc. mniej niż rok wcześniej), „Rzeczpospolita": 104 tys. egz. (spadek o 13,9 proc.), a bulwarowy „Super Express": 153,6 tys. egz. (spadek o 9,9 proc.).