Rusza nowy magazyn dla kobiet - tylko na tablety

Miesięcznik „iAM" wydawany przez notowaną na rynku New Connect spółkę Yellow Hat jest bezpłatny i na razie można go ściągnąć tylko na iPada. Jego wydawca planuje w tym roku kolejny tego rodzaju tytuł

Aktualizacja: 07.09.2012 15:10 Publikacja: 07.09.2012 15:05

Rusza nowy magazyn dla kobiet - tylko na tablety

Foto: materiały prasowe

Lifestylowy magazyn jest kierowany jest do kobiet i jest poświęcony m.in. modzie i urodzie, ale zawiera też inne działy typowe dla tego typu pism wydawanych na papierze: np. podróżniczy i kulinarny.

Yellow Hat, specjalizująca się m.in. tworzeniu aplikacji na smartfony i tablety oraz tabletowe wersje prasy, nie podaje, ile kosztował jego start . Już od drugiego wydania magazyn ma jednak na siebie zarabiać. – Pierwszy numer oczywiście się jeszcze nie zwróci z uwagi na koszty uruchomienia projektu, ale drugi powinien już na siebie zarobić – mówi Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat. Pomocne ma być w tym to, że redakcja nie jest kosztowna: oprócz grafików i redaktor naczelnej nie zatrudnia na stałe dziennikarzy. Wydawca liczy, że każde wydanie będzie ściągać 4-7 tys. osób.

- Do końca tego roku chcemy uruchomić jeszcze jeden magazyn – zapowiedział Sławomir Szymański, prezes Yellow Hat. Będzie to magazyn dla mężczyzn.

Spółka jest notowana na rynku New Connect  od października ubiegłego roku. Jednym z jej celów emisyjnych była dystrybucja własnych cyfrowych treści. Tabletowa wersja magazynu bazuje na technologii HTML5. Reklamy są interaktywne: można w nich zmieniać kolory reklamowanych przedmiotów i oglądać uzupełniające je materiały wideo.

- Śmierć prasy to określenie nieprecyzyjne i krzywdzące. Być może można mówić o zbliżającej się śmierci druku. Prasa ma przed sobą świetlaną przyszłość, ale w postaci cyfrowej – mówi Szymański.

Magazyn jest na razie dostępny w AppleStore, czyli w wersji na iPady. – Wkrótce będzie także dostępny na Androida, ale z naszych danych wynika, że cyfrowe treści na tabletach czytają głównie właściciele iPadów – mówi Szymański.

Z szacunków branży wynika, że w Polsce jest w tej chwili na rynku ok. 0,5 mln, a na koniec roku może ich być ok. 800 tys.

Przychody Yellow Hat w I półroczu 2012 roku wynosiły 1,33 mln zł (rok wcześniej wynosiły 35 tys. zł), strata operacyjna: -266 tys. zł (przy -83 tys. zł rok wcześniej), a strata netto: -256 tys. zł (przy -83 tys. zł rok wcześniej).

Lifestylowy magazyn jest kierowany jest do kobiet i jest poświęcony m.in. modzie i urodzie, ale zawiera też inne działy typowe dla tego typu pism wydawanych na papierze: np. podróżniczy i kulinarny.

Yellow Hat, specjalizująca się m.in. tworzeniu aplikacji na smartfony i tablety oraz tabletowe wersje prasy, nie podaje, ile kosztował jego start . Już od drugiego wydania magazyn ma jednak na siebie zarabiać. – Pierwszy numer oczywiście się jeszcze nie zwróci z uwagi na koszty uruchomienia projektu, ale drugi powinien już na siebie zarobić – mówi Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat. Pomocne ma być w tym to, że redakcja nie jest kosztowna: oprócz grafików i redaktor naczelnej nie zatrudnia na stałe dziennikarzy. Wydawca liczy, że każde wydanie będzie ściągać 4-7 tys. osób.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie