Reklama
Rozwiń

Rusza nowy magazyn dla kobiet - tylko na tablety

Miesięcznik „iAM" wydawany przez notowaną na rynku New Connect spółkę Yellow Hat jest bezpłatny i na razie można go ściągnąć tylko na iPada. Jego wydawca planuje w tym roku kolejny tego rodzaju tytuł

Aktualizacja: 07.09.2012 15:10 Publikacja: 07.09.2012 15:05

Rusza nowy magazyn dla kobiet - tylko na tablety

Foto: materiały prasowe

Lifestylowy magazyn jest kierowany jest do kobiet i jest poświęcony m.in. modzie i urodzie, ale zawiera też inne działy typowe dla tego typu pism wydawanych na papierze: np. podróżniczy i kulinarny.

Yellow Hat, specjalizująca się m.in. tworzeniu aplikacji na smartfony i tablety oraz tabletowe wersje prasy, nie podaje, ile kosztował jego start . Już od drugiego wydania magazyn ma jednak na siebie zarabiać. – Pierwszy numer oczywiście się jeszcze nie zwróci z uwagi na koszty uruchomienia projektu, ale drugi powinien już na siebie zarobić – mówi Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat. Pomocne ma być w tym to, że redakcja nie jest kosztowna: oprócz grafików i redaktor naczelnej nie zatrudnia na stałe dziennikarzy. Wydawca liczy, że każde wydanie będzie ściągać 4-7 tys. osób.

- Do końca tego roku chcemy uruchomić jeszcze jeden magazyn – zapowiedział Sławomir Szymański, prezes Yellow Hat. Będzie to magazyn dla mężczyzn.

Spółka jest notowana na rynku New Connect  od października ubiegłego roku. Jednym z jej celów emisyjnych była dystrybucja własnych cyfrowych treści. Tabletowa wersja magazynu bazuje na technologii HTML5. Reklamy są interaktywne: można w nich zmieniać kolory reklamowanych przedmiotów i oglądać uzupełniające je materiały wideo.

- Śmierć prasy to określenie nieprecyzyjne i krzywdzące. Być może można mówić o zbliżającej się śmierci druku. Prasa ma przed sobą świetlaną przyszłość, ale w postaci cyfrowej – mówi Szymański.

Reklama
Reklama

Magazyn jest na razie dostępny w AppleStore, czyli w wersji na iPady. – Wkrótce będzie także dostępny na Androida, ale z naszych danych wynika, że cyfrowe treści na tabletach czytają głównie właściciele iPadów – mówi Szymański.

Z szacunków branży wynika, że w Polsce jest w tej chwili na rynku ok. 0,5 mln, a na koniec roku może ich być ok. 800 tys.

Przychody Yellow Hat w I półroczu 2012 roku wynosiły 1,33 mln zł (rok wcześniej wynosiły 35 tys. zł), strata operacyjna: -266 tys. zł (przy -83 tys. zł rok wcześniej), a strata netto: -256 tys. zł (przy -83 tys. zł rok wcześniej).

Lifestylowy magazyn jest kierowany jest do kobiet i jest poświęcony m.in. modzie i urodzie, ale zawiera też inne działy typowe dla tego typu pism wydawanych na papierze: np. podróżniczy i kulinarny.

Yellow Hat, specjalizująca się m.in. tworzeniu aplikacji na smartfony i tablety oraz tabletowe wersje prasy, nie podaje, ile kosztował jego start . Już od drugiego wydania magazyn ma jednak na siebie zarabiać. – Pierwszy numer oczywiście się jeszcze nie zwróci z uwagi na koszty uruchomienia projektu, ale drugi powinien już na siebie zarobić – mówi Łukasz Mroczek, członek zarządu Yellow Hat. Pomocne ma być w tym to, że redakcja nie jest kosztowna: oprócz grafików i redaktor naczelnej nie zatrudnia na stałe dziennikarzy. Wydawca liczy, że każde wydanie będzie ściągać 4-7 tys. osób.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama