Gwiazdy TVN wciąż na topie

Wśród celebrytów najbardziej przyciągających reklamodawców najwięcej jest tych z TVN

Publikacja: 18.09.2012 03:27

Magda Gessler

Magda Gessler

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Łokaj Krzysztof Łokaj

W pierwszej dziesiątce programów rozrywkowych opartych na wizerunkach gwiazd w pierwszym półroczu tego roku najwięcej (pięć) było produkcji pokazywanych w TVN – wynika z nowego zestawienia domu mediowego PanMedia Western. Medioznawczy często podkreślają, że to stacja najskuteczniej wykorzystująca swoje autopromocyjne możliwości, jeśli chodzi o kreowanie nowych gwiazd.

TVN na prowadzeniu

Programy TVN uplasowały się w pierwszej trójce tych, które przyciągnęły najwyższe cennikowe przychody reklamowe (czyli te sprzed odliczenia rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom). 87,6 mln zł przychodów odnotował w I półroczu „X Factor", w którym uczestników oceniali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil i Tatiana Okupnik, a prowadzącym był Jarosław Kuźniar. Za „X Factorem" uplasowała się Magda Gessler i prowadzone przez nią „Kuchenne rewolucje" (także w TVN) z wpływami na poziomie 66,7 mln zł. Kolejna była Ewa Drzyzga i jej „Rozmowy w toku" nadawane w TVN od 12 lat (55,3 mln zł).

Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów coraz więcej w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych programów jest propozycji Polsatu, który większą wagę przykłada do swoich gwiazd. W pierwszej dziesiątce uplasowały się nie tylko „Must Be the Music – Tylko muzyka" (ich gwiazdami są Adam Sztaba, Wojciech Łozowski, Elżbieta Zapendowska, Kora, Maciej Rock i Paulina Sykut) z przychodami na poziomie 51,6 mln zł, ale także „Got to Dance – Tylko taniec" (z Joanną Liszowską, Michałem Malitowskim, Alanem Anderszem i Krystyną Mazurówną – 35,5 mln zł wpływów) i – co ciekawe – serial „Malanowski & Partnerzy" (55,1 mln zł).

– Do końca mam wątpliwości, czy ten program powinien się znaleźć w zestawieniu, bo to jednak serial, a nie program rozrywkowy, ale nasza lista obejmuje programy, w których widzów przyciągają wyraziste gwiazdy, a w tym przypadku niewątpliwie tak jest – zauważa Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner ds. telewizji w PanMedia Western. Gwiazdą serialu jest Bronisław Cieślak, odtwórca głównej roli w kultowym polskim serialu „07 zgłoś się".

Na razie nie widać cięć

Najmniej w czołówce zestawienia programów TVP. W pierwszej dziesiątce figurują dwa: „Bitwa na glosy" i „Jaka to melodia". Gospodarz tego programu – Robert Janowski – któremu w poprzednich edycjach raportu zdarzało się zajmować pierwsze miejsce, tym razem spadł jednak na miejsce szóste (46,1 mln zł wpływów). – To m.in. z uwagi na jego wysoką cykliczność – jest pokazywany prawie codziennie. Spadek wpływów wynika w I półroczu z tego, że wyemitowano przy tym programie 2,1 tys,. spotów, podczas gdy rok wcześniej było to 3,8 tys. – zauważa Bakalarczyk.

Eksperci wróżą modnym jeszcze dzisiaj programom typu talent show powolne wyczerpywanie się formuły. Stacje także z nimi nie przesadzają, bo to najkosztowniejsze programy, na których oszczędza się w czasie kryzysu (TVN, który zapowiedział cięcie wydatków na programming, zrezygnował np. z nadawania w tym sezonie „Top Model"). – Te cięcia nie rzucają się w oczy – raczej oznaczają pewne przetasowania w ramówce – w tym sezonie nie ma w TVN „Top Model" ani „Przepisu na życie", ale mamy np. zapewne także kosztowny serial „Lekarze" – zauważa Bakalarczyk.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

m.lemanska@rp.pl

Czołówka zdominowana przez sportowców

W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu miesięcznika „Forbes" w czołówce prawie nie ma gwiazd programów rozrywkowych. Edycję 2012 zdominowali sportowcy. W roku mistrzostw Euro 2012 w pierwszej dziesiątce uplasowali się przede wszystkim polscy piłkarze: Robert Lewandowski (miejsce trzecie – według rankingu mógłby za udział w reklamie zażądać 738 tys. zł), Wojciech Szczęsny (miejsce czwarte, 674,5 tys. zł), oraz Jakub Błaszczykowski (miejsce piąte, 651 tys. zł) i Przemysław Tytoń (miejsce szóste, 643 tys. zł). Pierwsze miejsce zagarnęła jednak Agnieszka Radwańska – z potencjalną gażą za udział w reklamie w wysokości 882 tys. zł. W dziesiątce najcenniejszych zmieścił się jeszcze koszykarz Marcin Gortat (miejsce dziewiąte, 619,5 tys. zł) oraz – jako jedyna gwiazda stricte telewizyjna: Kuba Wojewódzki (zamykający dziesiątkę z 604 tys. zł szacunkowych wpływów za udział w reklamie).

W pierwszej dziesiątce programów rozrywkowych opartych na wizerunkach gwiazd w pierwszym półroczu tego roku najwięcej (pięć) było produkcji pokazywanych w TVN – wynika z nowego zestawienia domu mediowego PanMedia Western. Medioznawczy często podkreślają, że to stacja najskuteczniej wykorzystująca swoje autopromocyjne możliwości, jeśli chodzi o kreowanie nowych gwiazd.

TVN na prowadzeniu

Pozostało 91% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie