Reklama
Rozwiń

Gwiazdy TVN wciąż na topie

Wśród celebrytów najbardziej przyciągających reklamodawców najwięcej jest tych z TVN

Publikacja: 18.09.2012 03:27

Magda Gessler

Magda Gessler

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Łokaj Krzysztof Łokaj

W pierwszej dziesiątce programów rozrywkowych opartych na wizerunkach gwiazd w pierwszym półroczu tego roku najwięcej (pięć) było produkcji pokazywanych w TVN – wynika z nowego zestawienia domu mediowego PanMedia Western. Medioznawczy często podkreślają, że to stacja najskuteczniej wykorzystująca swoje autopromocyjne możliwości, jeśli chodzi o kreowanie nowych gwiazd.

TVN na prowadzeniu

Programy TVN uplasowały się w pierwszej trójce tych, które przyciągnęły najwyższe cennikowe przychody reklamowe (czyli te sprzed odliczenia rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom). 87,6 mln zł przychodów odnotował w I półroczu „X Factor", w którym uczestników oceniali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil i Tatiana Okupnik, a prowadzącym był Jarosław Kuźniar. Za „X Factorem" uplasowała się Magda Gessler i prowadzone przez nią „Kuchenne rewolucje" (także w TVN) z wpływami na poziomie 66,7 mln zł. Kolejna była Ewa Drzyzga i jej „Rozmowy w toku" nadawane w TVN od 12 lat (55,3 mln zł).

Zgodnie z oczekiwaniami ekspertów coraz więcej w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych programów jest propozycji Polsatu, który większą wagę przykłada do swoich gwiazd. W pierwszej dziesiątce uplasowały się nie tylko „Must Be the Music – Tylko muzyka" (ich gwiazdami są Adam Sztaba, Wojciech Łozowski, Elżbieta Zapendowska, Kora, Maciej Rock i Paulina Sykut) z przychodami na poziomie 51,6 mln zł, ale także „Got to Dance – Tylko taniec" (z Joanną Liszowską, Michałem Malitowskim, Alanem Anderszem i Krystyną Mazurówną – 35,5 mln zł wpływów) i – co ciekawe – serial „Malanowski & Partnerzy" (55,1 mln zł).

– Do końca mam wątpliwości, czy ten program powinien się znaleźć w zestawieniu, bo to jednak serial, a nie program rozrywkowy, ale nasza lista obejmuje programy, w których widzów przyciągają wyraziste gwiazdy, a w tym przypadku niewątpliwie tak jest – zauważa Michał Bakalarczyk, starszy mediaplanner ds. telewizji w PanMedia Western. Gwiazdą serialu jest Bronisław Cieślak, odtwórca głównej roli w kultowym polskim serialu „07 zgłoś się".

Na razie nie widać cięć

Najmniej w czołówce zestawienia programów TVP. W pierwszej dziesiątce figurują dwa: „Bitwa na glosy" i „Jaka to melodia". Gospodarz tego programu – Robert Janowski – któremu w poprzednich edycjach raportu zdarzało się zajmować pierwsze miejsce, tym razem spadł jednak na miejsce szóste (46,1 mln zł wpływów). – To m.in. z uwagi na jego wysoką cykliczność – jest pokazywany prawie codziennie. Spadek wpływów wynika w I półroczu z tego, że wyemitowano przy tym programie 2,1 tys,. spotów, podczas gdy rok wcześniej było to 3,8 tys. – zauważa Bakalarczyk.

Reklama
Reklama

Eksperci wróżą modnym jeszcze dzisiaj programom typu talent show powolne wyczerpywanie się formuły. Stacje także z nimi nie przesadzają, bo to najkosztowniejsze programy, na których oszczędza się w czasie kryzysu (TVN, który zapowiedział cięcie wydatków na programming, zrezygnował np. z nadawania w tym sezonie „Top Model"). – Te cięcia nie rzucają się w oczy – raczej oznaczają pewne przetasowania w ramówce – w tym sezonie nie ma w TVN „Top Model" ani „Przepisu na życie", ale mamy np. zapewne także kosztowny serial „Lekarze" – zauważa Bakalarczyk.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

m.lemanska@rp.pl

Czołówka zdominowana przez sportowców

W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu miesięcznika „Forbes" w czołówce prawie nie ma gwiazd programów rozrywkowych. Edycję 2012 zdominowali sportowcy. W roku mistrzostw Euro 2012 w pierwszej dziesiątce uplasowali się przede wszystkim polscy piłkarze: Robert Lewandowski (miejsce trzecie – według rankingu mógłby za udział w reklamie zażądać 738 tys. zł), Wojciech Szczęsny (miejsce czwarte, 674,5 tys. zł), oraz Jakub Błaszczykowski (miejsce piąte, 651 tys. zł) i Przemysław Tytoń (miejsce szóste, 643 tys. zł). Pierwsze miejsce zagarnęła jednak Agnieszka Radwańska – z potencjalną gażą za udział w reklamie w wysokości 882 tys. zł. W dziesiątce najcenniejszych zmieścił się jeszcze koszykarz Marcin Gortat (miejsce dziewiąte, 619,5 tys. zł) oraz – jako jedyna gwiazda stricte telewizyjna: Kuba Wojewódzki (zamykający dziesiątkę z 604 tys. zł szacunkowych wpływów za udział w reklamie).

W pierwszej dziesiątce programów rozrywkowych opartych na wizerunkach gwiazd w pierwszym półroczu tego roku najwięcej (pięć) było produkcji pokazywanych w TVN – wynika z nowego zestawienia domu mediowego PanMedia Western. Medioznawczy często podkreślają, że to stacja najskuteczniej wykorzystująca swoje autopromocyjne możliwości, jeśli chodzi o kreowanie nowych gwiazd.

TVN na prowadzeniu

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama