Reklama
Rozwiń

TV Everywhere potrzebuje promocji

Połowa klientów amerykańskich płatnych telewizji wciąż nie jest świadoma, że ma dostęp do takiej usługi.

Publikacja: 05.02.2013 01:28

Usługa, dzięki której klienci płatnych telewizji mogą w ramach abonamentu oglądać na dowolnym urządzeniu filmy, programy i seriale dostarczane bądź to przez operatorów płatnej telewizji, bądź przez samych nadawców (ma ją np. HBO), za oceanem jest na razie znana tylko 52 proc. klientów płatnej telewizji – wynika z danych Gfk podanych przez eMarketera.

48 procent klientów płatnej telewizji w USA wciąż nie zna usługi TV Everywhere.

Większa jest znajomość analogicznych usług oferowanych pod marką znanych nadawców. Te rozpoznaje 64 proc. klientów kablówek i platform satelitarnych. Jeszcze mniejszy odsetek klientów płatnej telewizji korzysta z TV Everywhere. Serwisy tego typu proponowane przez operatorów płatnej telewizji ogląda tylko 30 proc. klientów, a serwisy przygotowywane przez pojedynczych nadawców niewiele więcej, bo 37 proc. abonentów.

Zdaniem specjalistów TV Everywhere nie zatrzyma osób rezygnujących w USA z płatnej telewizji, ale może zwiększyć zadowolenie pozostałych klientów z oferty operatorów.

Jak podaje eMarketer, z badań firmy Interpret zrealizowanych na zlecenie nadawcy Discovery Communications wynika, że amerykańscy internauci dość często oglądają już telewizję właśnie jako streaming wideo na komputerze. Deklaruje to 56 proc. z nich.

Odsetek wciąż korzystających z dekodera płatnego dostawcy telewizji jest jednak nadal znacznie wyższy (sięga 79 proc.). 29 proc. deklaruje też, że ogląda ulubione programy i seriale przez Internet na urządzeniach przenośnych (tabletach i smartfonach).

Usługa, dzięki której klienci płatnych telewizji mogą w ramach abonamentu oglądać na dowolnym urządzeniu filmy, programy i seriale dostarczane bądź to przez operatorów płatnej telewizji, bądź przez samych nadawców (ma ją np. HBO), za oceanem jest na razie znana tylko 52 proc. klientów płatnej telewizji – wynika z danych Gfk podanych przez eMarketera.

48 procent klientów płatnej telewizji w USA wciąż nie zna usługi TV Everywhere.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji