Usługa, dzięki której klienci płatnych telewizji mogą w ramach abonamentu oglądać na dowolnym urządzeniu filmy, programy i seriale dostarczane bądź to przez operatorów płatnej telewizji, bądź przez samych nadawców (ma ją np. HBO), za oceanem jest na razie znana tylko 52 proc. klientów płatnej telewizji – wynika z danych Gfk podanych przez eMarketera.
48 procent klientów płatnej telewizji w USA wciąż nie zna usługi TV Everywhere.
Większa jest znajomość analogicznych usług oferowanych pod marką znanych nadawców. Te rozpoznaje 64 proc. klientów kablówek i platform satelitarnych. Jeszcze mniejszy odsetek klientów płatnej telewizji korzysta z TV Everywhere. Serwisy tego typu proponowane przez operatorów płatnej telewizji ogląda tylko 30 proc. klientów, a serwisy przygotowywane przez pojedynczych nadawców niewiele więcej, bo 37 proc. abonentów.
Zdaniem specjalistów TV Everywhere nie zatrzyma osób rezygnujących w USA z płatnej telewizji, ale może zwiększyć zadowolenie pozostałych klientów z oferty operatorów.
Jak podaje eMarketer, z badań firmy Interpret zrealizowanych na zlecenie nadawcy Discovery Communications wynika, że amerykańscy internauci dość często oglądają już telewizję właśnie jako streaming wideo na komputerze. Deklaruje to 56 proc. z nich.