Reklama
Rozwiń

144 polskie zgłoszenia do konkursu reklamowego w Cannes

O statuetki złotych, srebrnych i brązowych lwów dla najlepszych kampanii reklamowych powalczą na 60 Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 144 prace polskich agencji

Publikacja: 07.06.2013 17:24

144 polskie zgłoszenia do konkursu reklamowego w Cannes

Foto: ROL

Festiwal reklamowy w Cannes jest uważany za jeden z najważniejszych tego rodzaju wydarzeń na świecie. W przeciwieństwie do konkursu Effie, w którym kampanie nagradzane są za skuteczność, w Cannes nagrody zbierają kampanie najbardziej przełomowe zdaniem jurorów. W ubiegłym roku grand prix za reklamę prasową dostała np. kampania Benettona, w której wykorzystane zostały fotomontaże pokazujące całujących się najgłośniejszych światowych polityków oraz przywódców duchowych.

W tegorocznej, jubileuszowej edycji konkursu w Cannes o najwyższe laury w 16 kategoriach zawalczy rekordowo dużo, bo 35,8 tys. prac głoszonych przez agencje reklamowe z 92 krajów. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Festiwal rusza w następną niedzielę (16 czerwca), zakończy się uroczystą tydzień później w sobotę (23 czerwca) galą, na której wręczone zostanie grand prix.

Z Polski do Cannes napłynęły w tym roku 144 zgłoszenia od 34 firm. Najwięcej - 23 – w kategorii reklama prasowa. - Najwięcej prac zgłosiły agencje DDB Warszawa(29 zgłoszeń) oraz Leo Burnett Warsaw (27 zgłoszeń) – podaje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zrzeszające agencje reklamowe i domy mediowe w Polsce.

O nagrody powalczą również prace m.in. agencji 180Heartbeats+Jung von Matt (11 zgłoszeń), Saatchi & Saatchi (9 zgłoszeń), Havas Worldwide (8 zgłoszeń), Interactive Solutions (7 zgłoszeń) oraz Mec i Young & Rubicam (po 5 zgłoszeń).

Rok wcześniej polskie agencje wypadły w Cannes wyjątkowo skromnie. Z nagrodami (ale za to aż trzema) wróciła do kraju tylko jedna - DDB Warszawa, choć polskich zgłoszeń było ż 152. Wszystkich wpłynęło rok temu globalnie aż 34,3 tys., nadeszły z 87 krajów świata.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji