iPad drogi w Polsce

Połowa czasu spędzanego nad tabletem upływa ich właścicielom na korzystaniu z rozrywki. Eksperci spodziewają się teraz wzrostu sprzedaży tańszych modeli. Także w Polsce, która plasuje się w czołówce krajów, gdzie za iPada płaci się najwięcej.

Publikacja: 23.09.2013 14:55

iPad drogi w Polsce

Foto: Bloomberg

Amerykanie, Brytyjczycy i Australijczycy najchętniej grają na elektronicznych tabliczkach w gry, czytają na nich e-booki, oglądają materiały telewizyjne albo słuchają muzyki i stacji radiowych  - wynika z badań przeprowadzonych przez Gartnera na ponad 700 użytkownikach tabletów w USA, Australii i Wielkiej Brytanii.  Okazało się, że przed ekranami tabletów, smartfonów i komputerów spędzają średnio już 4 godziny dziennie.

Ponad jedną czwartą czasu spędzonego nad tabletem zabiera im komunikowanie się przez maile czy portale społecznościowe, kolejne 15 proc. czasu - tworzenie materiałów do Internetu (pisanie blogów, wrzucanie wideo(, 9 proc. czasu: szukanie informacji z interesujących ich dziedzin (nie tylko na portalach informacyjnych, ale także informacji handlowych, np. o cenach produktów czy usług).

Tablety częściej niż smartfony są wykorzystywane w trakcie wykonywania innych czynności. – Najczęściej są używane między godziną 19 i 22. To oznacza, że często korzysta się z nich w czasie oglądania telewizji i innych zajęć domowych. Smartfonów częściej używa się w ciągu dnia, gdy w biegu szybko trzeba coś sprawdzić w Internecie lub być na bieżąco z wydarzeniami na portalach społecznościowych – komentuje wyniki nadania Meike Escherich, główny analityk ds. badań Gartnera.

Według firmy rosnąć będzie teraz w wymienionych krajach rynkowy udział prostszych i tańszych tabletów (na koniec tego roku na sięgnąć 47 proc.). Droższe urządzenia znanych marek kupują zazwyczaj osoby, które najszybciej wyłapują rynkowe nowinki. – Pozostali zamiast kupować droższy produkt bazując na popularności jego marki, zwracają uwagę na stosunek ceny do tego, co jest za nią oferowane w tańszych ofertach – podaje firma.

W Polsce analitycy także widzą rosnące zainteresowanie tańszymi tabletami. Na niektórych rynkach, w tym naszym, może to jednak wynikać także z tego, że najdroższe marki tabletów są stosunkowo drogie. Z opublikowanego dziś przez „The Wall Street Journal" zestawienia wynika np., że Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów, w których cena iPada (do porównania wszędzie zbadano ceny modelu z monitorem Retina, 16 GB, w dol. amerykańskich) jest najwyższa na świecie.

Reklama
Reklama

W Polsce wynosi 705 dol. Wyższa jest tylko w Argentynie (na szczycie rankingu z cena przekraczającą 1 tys. dol.), Brazylii, Danii, Grecji i Szwecji. Najmniej za wymieniony model trzeba zapłacić w Malezji: 474 dol.

Amerykanie, Brytyjczycy i Australijczycy najchętniej grają na elektronicznych tabliczkach w gry, czytają na nich e-booki, oglądają materiały telewizyjne albo słuchają muzyki i stacji radiowych  - wynika z badań przeprowadzonych przez Gartnera na ponad 700 użytkownikach tabletów w USA, Australii i Wielkiej Brytanii.  Okazało się, że przed ekranami tabletów, smartfonów i komputerów spędzają średnio już 4 godziny dziennie.

Ponad jedną czwartą czasu spędzonego nad tabletem zabiera im komunikowanie się przez maile czy portale społecznościowe, kolejne 15 proc. czasu - tworzenie materiałów do Internetu (pisanie blogów, wrzucanie wideo(, 9 proc. czasu: szukanie informacji z interesujących ich dziedzin (nie tylko na portalach informacyjnych, ale także informacji handlowych, np. o cenach produktów czy usług).

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama