iPad drogi w Polsce

Połowa czasu spędzanego nad tabletem upływa ich właścicielom na korzystaniu z rozrywki. Eksperci spodziewają się teraz wzrostu sprzedaży tańszych modeli. Także w Polsce, która plasuje się w czołówce krajów, gdzie za iPada płaci się najwięcej.

Publikacja: 23.09.2013 14:55

iPad drogi w Polsce

Foto: Bloomberg

Amerykanie, Brytyjczycy i Australijczycy najchętniej grają na elektronicznych tabliczkach w gry, czytają na nich e-booki, oglądają materiały telewizyjne albo słuchają muzyki i stacji radiowych  - wynika z badań przeprowadzonych przez Gartnera na ponad 700 użytkownikach tabletów w USA, Australii i Wielkiej Brytanii.  Okazało się, że przed ekranami tabletów, smartfonów i komputerów spędzają średnio już 4 godziny dziennie.

Ponad jedną czwartą czasu spędzonego nad tabletem zabiera im komunikowanie się przez maile czy portale społecznościowe, kolejne 15 proc. czasu - tworzenie materiałów do Internetu (pisanie blogów, wrzucanie wideo(, 9 proc. czasu: szukanie informacji z interesujących ich dziedzin (nie tylko na portalach informacyjnych, ale także informacji handlowych, np. o cenach produktów czy usług).

Tablety częściej niż smartfony są wykorzystywane w trakcie wykonywania innych czynności. – Najczęściej są używane między godziną 19 i 22. To oznacza, że często korzysta się z nich w czasie oglądania telewizji i innych zajęć domowych. Smartfonów częściej używa się w ciągu dnia, gdy w biegu szybko trzeba coś sprawdzić w Internecie lub być na bieżąco z wydarzeniami na portalach społecznościowych – komentuje wyniki nadania Meike Escherich, główny analityk ds. badań Gartnera.

Według firmy rosnąć będzie teraz w wymienionych krajach rynkowy udział prostszych i tańszych tabletów (na koniec tego roku na sięgnąć 47 proc.). Droższe urządzenia znanych marek kupują zazwyczaj osoby, które najszybciej wyłapują rynkowe nowinki. – Pozostali zamiast kupować droższy produkt bazując na popularności jego marki, zwracają uwagę na stosunek ceny do tego, co jest za nią oferowane w tańszych ofertach – podaje firma.

W Polsce analitycy także widzą rosnące zainteresowanie tańszymi tabletami. Na niektórych rynkach, w tym naszym, może to jednak wynikać także z tego, że najdroższe marki tabletów są stosunkowo drogie. Z opublikowanego dziś przez „The Wall Street Journal" zestawienia wynika np., że Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów, w których cena iPada (do porównania wszędzie zbadano ceny modelu z monitorem Retina, 16 GB, w dol. amerykańskich) jest najwyższa na świecie.

W Polsce wynosi 705 dol. Wyższa jest tylko w Argentynie (na szczycie rankingu z cena przekraczającą 1 tys. dol.), Brazylii, Danii, Grecji i Szwecji. Najmniej za wymieniony model trzeba zapłacić w Malezji: 474 dol.

Amerykanie, Brytyjczycy i Australijczycy najchętniej grają na elektronicznych tabliczkach w gry, czytają na nich e-booki, oglądają materiały telewizyjne albo słuchają muzyki i stacji radiowych  - wynika z badań przeprowadzonych przez Gartnera na ponad 700 użytkownikach tabletów w USA, Australii i Wielkiej Brytanii.  Okazało się, że przed ekranami tabletów, smartfonów i komputerów spędzają średnio już 4 godziny dziennie.

Ponad jedną czwartą czasu spędzonego nad tabletem zabiera im komunikowanie się przez maile czy portale społecznościowe, kolejne 15 proc. czasu - tworzenie materiałów do Internetu (pisanie blogów, wrzucanie wideo(, 9 proc. czasu: szukanie informacji z interesujących ich dziedzin (nie tylko na portalach informacyjnych, ale także informacji handlowych, np. o cenach produktów czy usług).

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem