Amerykanie, Brytyjczycy i Australijczycy najchętniej grają na elektronicznych tabliczkach w gry, czytają na nich e-booki, oglądają materiały telewizyjne albo słuchają muzyki i stacji radiowych - wynika z badań przeprowadzonych przez Gartnera na ponad 700 użytkownikach tabletów w USA, Australii i Wielkiej Brytanii. Okazało się, że przed ekranami tabletów, smartfonów i komputerów spędzają średnio już 4 godziny dziennie.
Ponad jedną czwartą czasu spędzonego nad tabletem zabiera im komunikowanie się przez maile czy portale społecznościowe, kolejne 15 proc. czasu - tworzenie materiałów do Internetu (pisanie blogów, wrzucanie wideo(, 9 proc. czasu: szukanie informacji z interesujących ich dziedzin (nie tylko na portalach informacyjnych, ale także informacji handlowych, np. o cenach produktów czy usług).
Tablety częściej niż smartfony są wykorzystywane w trakcie wykonywania innych czynności. – Najczęściej są używane między godziną 19 i 22. To oznacza, że często korzysta się z nich w czasie oglądania telewizji i innych zajęć domowych. Smartfonów częściej używa się w ciągu dnia, gdy w biegu szybko trzeba coś sprawdzić w Internecie lub być na bieżąco z wydarzeniami na portalach społecznościowych – komentuje wyniki nadania Meike Escherich, główny analityk ds. badań Gartnera.
Według firmy rosnąć będzie teraz w wymienionych krajach rynkowy udział prostszych i tańszych tabletów (na koniec tego roku na sięgnąć 47 proc.). Droższe urządzenia znanych marek kupują zazwyczaj osoby, które najszybciej wyłapują rynkowe nowinki. – Pozostali zamiast kupować droższy produkt bazując na popularności jego marki, zwracają uwagę na stosunek ceny do tego, co jest za nią oferowane w tańszych ofertach – podaje firma.
W Polsce analitycy także widzą rosnące zainteresowanie tańszymi tabletami. Na niektórych rynkach, w tym naszym, może to jednak wynikać także z tego, że najdroższe marki tabletów są stosunkowo drogie. Z opublikowanego dziś przez „The Wall Street Journal" zestawienia wynika np., że Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów, w których cena iPada (do porównania wszędzie zbadano ceny modelu z monitorem Retina, 16 GB, w dol. amerykańskich) jest najwyższa na świecie.