Dzięki transakcji Ericsson zyskał 1500 nowych pracowników oraz listę prestiżowych klientów świadczących usługi nadawcze, w tym m.in.: BBC, BSkyB, BT Sport, Canal Digital, Channel 4, EE, UKTV, UPC oraz Virgin Media. Dodatkowo Ericsson w ramach kontraktu nabył obiekty do prowadzenia działań i usług medialnych w Wlk. Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Australii. – Wzmocni to dodatkowo obszar działalności Ericsson w zakresie usług nadawczych, który powstał w 2007 r. wraz z zawarciem pierwszej umowy o usługi nadawcze z C More (wcześniej Canal+) w regionie nordyckim – podaje spółka w komunikacie.
Obecnie koncern ma ponad 5000 pracowników w Wlk. Brytanii (blisko jedna trzecia z nich pracuje w usługach nadawczych). – W rezultacie to Wlk. Brytania jest najważniejszym globalnym węzłem medialnym dla Ericsson – zaznacza Magnus Mandersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor oddziału usług globalnych w Ericssonie.
Szwedzki potentat ma znaczący dorobek na globalnym rynku telewizyjnym i medialnym; w Wlk. Brytanii zapoczątkował technologie kompresji wideo, które stymulują proces cyfryzacji telewizji na całym świecie i zapewniają widzom nowe doświadczenia związane z oglądaniem, jak np. HDTV, TV Anywhere czy UHDTV.