Reklama
Rozwiń
Reklama

"New York Times" likwiduje 100 stanowisk w redakcji

Dziennik "New York Times" likwiduje 100 stanowisk pracy w redakcji.

Publikacja: 02.10.2014 13:42

New York Tomes tnie zatrudnienie

New York Tomes tnie zatrudnienie

Foto: Bloomberg

"New York Times", trzecia największa pod względem nakładu gazeta codzienna w USA, zatrudnia w redakcji ponad 1300 osób. Jednak z powodu spadku ilości reklam i wpływów z reklamy musi zwolnic 100 osób - poinformował naczelny gazety Dean Baquet.

Dean Baquet poinformował też w liście do pracowników, że zawiesza aplikację "NYT Opinion" z powodu nikłego zainteresowania czytelników.

"New York Times" to jeden z najważniejszych i opiniotwórczych amerykańskich dzienników. Ukazuje się od września 1851 roku. Od 1996 NYT ukazuje się także w internecie.

W ciągu ostatnich sześciu lat NYT sukcesywnie ogranicza zatrudnienie. Mimo to obecnie zatrudnia 1330 osób na stanowiskach redakcyjnych. Jeszcze pod koniec 2013 roku było ich 1250, dlatego kierownictwo gazety zdecydowało się na cięcia. W 2013 roku dziennik zrezygnował z "dożywotnich stanowisk" dla zasłużonych dziennikarzy.

W styczniu tego roku chęć kupienia NYT i jego wydawcy Times Company wyraził chiński miliarder Chen Guangbiao. Wcześniej kupnem dziennika byli zainteresowani: magnat nieruchomości Donald Trump oraz Meksykanin Carlos Slim Helu - najbogatszy człowiek świata. Jednak prezes firmy Arthur Sulzerberger zapewniał za każdym razem, że Times nie jest na sprzedaż.

Reklama
Reklama

Głównym udziałowcem Times Company jest rodzina Ochs -Sulzberger, która posiada akcje typu B i dzięki specjalnym prawom głosu kontroluje firmę od ponad 100 lat dzięki specjalnym prawom głosu. Właśnie to prawo i dwa rodzaje akcji dają prawo decydowania, kto może być dopuszczony do grona liczących się akcjonariuszy, a kto nie.

Carlos Slim dołączył do nich w roku 2009, bo Times wtedy bardzo potrzebował pieniędzy. Slim zainwestował w gazetę 250 mln dolarów.

Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama