Wczoraj na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu przyznano nagrody w kategoriach: reklama radiowa, cyfrowa, mobilna, nowość i innowacje, kampania bezpośrednia, kampanie cyfrowe z uwzględnieniem mobilnych, branded kontent, wydarzenia oraz PR. W każdej z kategorii przyznano grand prix, jurorzy zdecydowali się też na 15 Złotych Bębnów i 29 srebrnych.
Grand Prix dla reklam Tigera i gry Enemy Front
Front Polskie agencje dostały dwa grand prix: pierwszą - w kategorii reklama cyfrowa – dostała agencja 180heartbeats + Jung v. Matt za pracę Game Is Not Over dla napoju energetycznego Tiger Maspeksu (w ramach kampanii uruchomiono platformę internetową z grami stylizowanymi na lata 80-te, projekt dostał nominację na festiwalu reklamowym w Cannes). Drugie Grand Prix, w kategorii kampanie cyfrowe z uwzględnieniem działań mobilnych dostała agencja McCann Worldgroup za kampanię „To kiedyś nie była gra" wprowadzającą na rynek grę wideo Enemy Front firmy CI Games (tłem gry jest II wojna światowa, odtworzono w niej Warszawę z czasów Powstania Warszawskiego).
Oprócz tego polskie agencje dostały sześć złotych nagród i dwie srebrne. Aż trzy złote nagrody (w kategoriach nowość i innowacje, kampania bezpośrednia oraz PR) dostała nagradzana już w innych konkursach kampania „Bardzo Dobre Maniery" zrealizowana w ramach programu Polskiego Czerwonego Krzyża „Godne Dzieciństwo", a przygotowana przez agencję Cheil Poland. W internetowych spotach bohater kampanii Tadeusz snuł zabawne rozważania na temat dobrych manier, „czyli z francuska – survivalu", by pod koniec informować, że w wybranych restauracjach w Polsce pozostawienie na talerzu sztućców ułożonych w krzyż skutkowało wsparciem PCK. Kelner wraz z rachunkiem przynosił wtedy cegiełkę potwierdzającą dobrowolną i nieopodatkowaną wpłatę 5 zł przeznaczaną potem przez PBK na zakup ciepłych posiłków dla dzieci.
Wciąż jest szansa na dodatkowe nagrody
Złoty Bęben w kategorii branded kontent oraz srebrny w kategorii reklama cyfrowa dostała akcja „Alternatywny komentarz" wymyślona dla platformy nc+ przez agencję Havas Worldwide Warsaw. W jej ramach w czasie transmisji meczu Real Madryt-FC Barcelona widzowie mogli wybrać sobie rodzaj komentarza do transmisji w zależności od tego, jakiej drużyny byli fanami. Złoto w kategorii wydarzenie dostała także kampania „Stop torturom" opracowana przez agencję Artengence dla Amnesty International (przeciwko nadużyciom funkcjonariuszy państwowych podczas zatrzymań, aresztowań, przesłuchań i procesów sądowych).
Festiwal Golden Drum potrwa do piątku. W piątkowy wieczór przyznane zostaną nagrody w kolejnych ośmiu kategoriach( m.in. film, prasa, reklama zewnętrzna i komunikacja bezpośrednia) oraz m.in. Złota Róża dla agencji, która zebrała w tegorocznym konkursie najwięcej punktów przyznawanych za wyróżnienia i grand prix dla marki, której kampanie były najczęściej nagradzane.Polskie agencje mają 14 nominacji do nagród, które zostaną przyznane w piątek.