Reklama
Rozwiń
Reklama

Błąd w Nielsen Media Research

Amerykańska firma badająca oglądalność programów tv wykryła w swej bazie danych błąd, który mógł wypaczyć oceny w ostatnich kilku miesiącach

Publikacja: 12.10.2014 19:31

Techniczny błąd został wprowadzony 2 marca, ale wykryto go dopiero 6 października — poinformowała sama firma i uruchomiła oprogramowanie dla usunięcia problemu. Może on dotyczyć ocen najważniejszych stacji nadawczych w Stanach, ABC Walta Disneya, NBC Comcasta i krajowych sieci CBS i Twenty-First Century Fox. Nie ucierpiały sieci kablowe i lokalne stacje tv — wyjaśniono.

Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu problem wpłynie na zmianę ratingów — Nielsen zapowiedziała w każdym razie wyczerpującą „sekcję zwłok" — ale tak czy inaczej, jest to poważny cios dla firmy, która dostarcza dane reklamodawcom. Ocena notowań danego programu czy stacji stanowią walutę przetargową stosowaną w negocjowaniu kosztów reklam telewizyjnych

Szefowie sieci tv wykorzystują takie oceny również do szacowania, na jaka widownię mogą liczyć, zwłaszcza we wrześniu, gdy zaczyna się nowy sezon nadawczy.

O problemach z ratingami zawiadomiła firmę Nielsen sieć CBS — poinformował jej główny specjalista od prac badawczych, David Poltrack. — Zwróciliśmy się do nich z pytaniem, dlaczego nie wiecie o tym problemie. Co zrobiliście, aby to się więcej nie powtórzyło i co robicie, aby być pewnym, że jeśli zdarzy się coś takiego znowu, wychwycicie to i to szybko?. Według niego, CBS spodziewa się, że gdy Nielsen opublikuje nowe oceny, nie powinny spowodować znacznego wpływu na tę sieć.

Rzecznik ABC opublikował komunikat stwierdzający: „Cała nasza branża polega na Nielsenie pod względem dokładności i prawdomówności, mamy więc nadzieję, że ta firma szybko rozwiąże ten problem. Jesteśmy pewni, że dynamika, jaką obserwujemy w całej sieci w tym sezonie będzie trwać w dalszym ciągu, czemu będzie sprzyjać emisja najważniejszych nowych seriali, dramatycznego i komediowego".

Reklama
Reklama

Przedstawiciele Foxa i NBA nie chcieli wypowiadać się.

Nielsen wyjaśniła w komunikacie, że błąd był bardzo trudny do znalezienia, zorientowano się, że coś jest nie tak po wysokich poziomach oglądalności pierwszego tygodnia jesiennych premier. "W jego wyniku źle przydzielono niewielkie ilości widzów niektórym krajowym sieciom i podmiotom zajmującym się sprzedażą praw do emisji danych programów". Przetworzenie danych obejmie okres wsteczny od 18 sierpnia. Sieci muszą sprecyzować firmie, czy chcą, aby zrobiła to samo z ocenami ich sprzed tej daty.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama