Wpływy z płatnej telewizji w Europie Wschodniej poszybują w górę

Choć coraz więcej mówi się głównie o nasycaniu się rynku płatnej telewizji na wielu rynkach, w naszym rejonie Europy Wschodniej wpływy z opłat za dostęp do tej usługi wzrosną miedzy 2014 i 2020 rokiem o 17 proc.

Aktualizacja: 23.04.2015 09:52 Publikacja: 23.04.2015 09:41

Wpływy z płatnej telewizji w Europie Wschodniej poszybują w górę

Foto: Bloomberg

Dzięki temu w 2020 roku sięgną 7,27 mld dol. i będą wtedy warte o 45 proc. więcej niż dekadę wcześniej – wynika z szacunków Digital TV Research.

Za sześć lat płatną telewizję będzie mieć wykupioną 63,2 proc. gospodarstw domowych posiadających telewizor (na koniec 2014 r. było to 60,9 proc.). Najpopularniejszą usługą (będzie ja mieć 89 proc. domów) płatna telewizja będzie w rejonie w Estonii, najmniej popularną (tylko 25 proc. domów) - na Ukrainie. Gros z przyłączonych między 2014 i 2020 rokiem nowych klientów (12 mln z 19 mln wszystkich nowych klientów) uda się pozyskać operatorom w Rosji. Rosja będzie też w 2020 roku odpowiadać za prawie jedną trzecią wszystkich wpływów z płatnej telewizji w regionie. Już w przyszłym roku powędruje do nich z subskrypcji płatnej telewizji po raz pierwszy więcej pieniędzy niż w Polsce.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie