Ten 46-letni syn byłego premiera zajmie miejsce wieloletniego prezesa, Giuliano Andreani. Zachowa też stanowisko wiceszefa rady nadzorczej grupy, która według powszechnych spekulacji miała połączyć się z francuską Vivendi. Francuska firma i Sky Ruperta Murdocha, obie mające dużo wolnej gotówki, mogą interesować się telewizyjnymi aktywami Mediasetu, w tym telewizją kodowaną Mediaset-Premium.

Połączenie działalności mediowej i w zakresie łączności mogłoby zwiększyć atrakcyjność włoskiej grupy dla Vivendi, która ma stać się największym inwestorem w Telecom Italia. Pier Silvio zaprzeczył, by rodzinny udział 33,4 proc. w Mediaset był na sprzedaż, ale jego ojciec (78 lat), który zaczął wycofywać się z polityki przygotowuje podobno sprzedaż części swego imperium.

Włoski miliarder spotkał się z tajskim biznesmenem Bee Taechaubolem dla omówienia sprzedaży udziałów w pierwszoligowym klubie piłkarskim AC Milan, który jest jego własnością od prawie 30 lat. Przyszłość Mediaset przyciągnęła uwagę od czasu sprzedania na rynku w lutym przez spółkę holdingową Fininvest rodziny Berlusconich 8 proc.

Andreani (72), który kierował Mediasetem do 1996 r. obejmie stanowisko szefa rady nadzorczej włoskiego działu reklamy Mediaset i będzie wspierać Pier Silvio w określaniu strategicznej pozycji grupy na rynku reklam i w stosunkach komercyjnych z głównymi klientami.