Reklama
Rozwiń
Reklama

Bruksela zawalczy z absurdami

Jest szansa, że Unia Europejska zrówna wreszcie stawki VAT na papierowe i elektroniczne książki oraz prasę.

Publikacja: 07.05.2015 22:00

Jest szansa, że Unia Europejska zrówna wreszcie stawki VAT na papierowe i elektroniczne książki oraz

Jest szansa, że Unia Europejska zrówna wreszcie stawki VAT na papierowe i elektroniczne książki oraz prasę.

Foto: Bloomberg

Wśród inicjatyw, jakie Komisja Europejska przedstawiła w ramach szczegółowych planów dotyczących utworzenia jednolitego rynku cyfrowego, znalazły się paragrafy, które mogą odmienić sytuację wydawców prasy i książek. Wszystko wskazuje na to, że dzięki nim w Unii zrównana zostanie wreszcie stawka VAT na cyfrowe i papierowe wydania prasy, choć to tylko niewielka część dokumentu. – To instrukcja dla Komisji Europejskiej na najbliższe dwa lata. W dużej mierze skupia się na ułatwieniu mieszkańcom Unii dostępu do usług audiowizualnych oraz zniesieniu tzw. geoblockingu – mówi mec. Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich Izby Wydawców Prasy. – W praktyce oznacza to, że np. filmy i seriale powinny być możliwe do oglądania w ramach wykupionego abonamentu niezależnie od tego, w jakim kraju unijnym się przebywa – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama