Już jest dostępny w wersji demonstracyjnej i trafił do dystrybucji w portugalskim Vodafone.
Kanał, który jest już nadawany z satelity Hotbird w wersji demonstracyjnej, w wersji docelowej będzie nadawał seriale dokumentalne, koncerty, filmy i relacje sportowe w superrozdzielczosci 4K (ultraHD).
Ma być sprzedawany klientom operatorów telewizyjnych jako stacja premium niezależna od pakietów kanałów FilmBox należących do Kina Polska TV. Spółka na razie nie podaje kosztów uruchomienia projektu, ma on jednak – dzięki przychodom z tzw. gniazdek (od operatorów) oraz z subskrypcji zarabiać na siebie od momentu startu. Kanał 4K jest kosztowny w utrzymaniu m.in. z uwagi na koszty nadawania, bo wymaga bardzo dużej przepustowości - trzy razy więcej niż kanał HD i osiem razy więcej niż stacja w standardowej rozdzielczości. Kino Polska szacuje, że w Europie jest 7 mln telewizorów do odbierania obrazu w 4K.
Spółka czeka także na decyzję KRRiT o tym, jakie kanały maja się znaleźć na nowy multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Niewykluczone, że zaoferuje tam nowy kanał (ma już 41 proc. udziałów w nadającej nziemnie Stopklatce TV), w tym z partnerem.
29 września Kino Polska przemianuje też swoje stacje FilmBox Extra (na FilmBox Premium) oraz FilmBox HD na FilmBox Extra HD. Poza tym nie planuje na razie uruchamiania nowych stacji. – Skupiamy się na zwiększaniu dystrybucji na nowych rynkach i planujemy rozwijanie jej o kolejne – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kina Polska TV.