Ma to przynieść 6-8 mln zł oszczędności rocznie.
Komunikaty i ogłoszenia mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie MSP i na stronach internetowych spółek.
"Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach - jednym z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów. W przypadku Ministerstwa ma także znaczenie symboliczne - pokazuje, że administracja podąża za nowymi trendami. Skończą się też spekulacje, które dotychczas towarzyszyły przetargom na wybór konkretnej gazety" – wskazał, cytowany komunikacie, szef MSP Dawid Jackiewicz.
"Zmienił się rynek mediów i społeczeństwo. Dziś już nikt, szukając pracy, nie kupuje gazety z ogłoszeniami. Podobnie rzecz ma się z innymi dziedzinami życia. Prasa drukowana nadal pełni ważną rolę, ale jako tablica ogłoszeń stała się mniej uniwersalna" - dodał szef MSP.
Resort skarbu w uzasadnieniu do projektu nowelizacji zaznaczył, że "drukowanie ogłoszeń w prasie staje się coraz mniej efektywne". "Z analizy branżowych mediów wynika, że spada sprzedaż dzienników ogólnopolskich, jak i regionalnych, a zwiększa się liczba osób korzystających z internetu zarówno w gospodarstwach domowych (w 2015 r. - 75,8 proc., GUS), jak i w przedsiębiorstwach (w 2015 r. - 92,7 proc., GUS)" - podkreślono.