Enovatis sprzedaje pakiety wycieczkowe i ubezpieczeniowe przez internet. Współpracuje z biurami turystycznymi Itaka, Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann i Sun & Fun. „Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50 proc. przychodów i EBITDA grupy z rynku e-commerce" – skomentował w komunikacie WPH Jacek Świderski, prezes WPH. Enovartis zostanie kupiony w większości (50 mln zł) ze środków z kredytu oraz pozyskanych przez WPH w czasie debiutu giełdowego (33,6 mln zł).

Tym samym WPH wyczerpała pulę środków pozyskanych na przejęcia w maju podczas debiutu na GPW. Z puli 106,9 mln zł pozyskanych z oferty publicznej WPH wydała wcześniej na przejęcia 47,3 mln zł, a na spłatę zadłużenia bankowego – 20 mln zł. – Być może w stosunku do swojej kapitalizacji WPH nie wydała dużo, ale suma była spora. Strategia zarządu jest chyba dobrze przyjmowana przez rynek, jeśli popatrzy się na kurs spółki. Rynek wycenia ją dosyć wysoko – zauważa Dominik Niszcz, analityk Raiffeisen Banku.

W pierwszym dniu notowań kurs WPH sięgał 35,25 zł, obecnie oscyluje wokół 38 zł, co daje wycenę WPH na poziomie ok. 1,07 mld zł.

Choć pula środków z debiutu giełdowego została już wykorzystana, analitycy spodziewają się, że WPH może dalej przejmować na konsolidującym się wciąż internetowym rynku w Polsce (przejęć dokonują także konkurencyjne Grupy Onet i Interia). – Spółka generuje gotówkę z działalności operacyjnej, i to sporą, więc nie spodziewałbym się, że zaprzestanie działalności akwizycyjnej, ale że w przyszłości będzie ją finansować ze środków własnych – mówi Włodzimierz Giller, analityk z DM PKO BP. W podobnym tonie wypowiada się Jacek Świderski. – Wydaliśmy już wszystkie środki z emisji giełdowej, ale to oczywiście nie oznacza końca inwestycji. Dokonane przez nas akwizycje na rynku reklamowym i e-commerce dokładnie odpowiadają celom emisji i terminom, o których informowaliśmy inwestorów – mówi.

W 2016 r. WPH będzie ponosić nowe wydatki związane z uruchomieniem jej pierwszego kanału telewizyjnego – WP1, który ma ruszyć w ramach nowego pakietu stacji naziemnej telewizji cyfrowej.