Reklama
Rozwiń
Reklama

Internet pędzi do 3 mld zł

W III kw. 2015 r. nakłady na reklamę w sieci wzrosły rok do roku aż o 20,4 proc. - podliczyło IAB Polska. - Obserwowane trendy wskazują na to, że na koniec roku przekroczona została granica 3 mld zł.

Publikacja: 08.01.2016 15:11

Internet pędzi do 3 mld zł

Foto: Bloomberg

Na reklamę internetową firmy wydały między styczniem i wrześniem ubiegłego roku 2,2 mld zł, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie – wynika z nowej edycji badania AdEx. Największą część tego rynku przyniosła w III kwartale reklama graficzna (w tym wideo): 47,1 proc., i to ona wzrosła r/r najszybciej: o 27 proc. Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach zwiększyły się o 12 proc. i stanowiły 35 proc. wszystkich, a na ogłoszenia drobne wzrosły o 11 proc. i stanowiły 13,9 proc. wszystkich. Spadają nakłady na reklamę e-mail. W III kw. skurczyły się rok do roku o 9 proc. (co dało tej formie reklamy 3,7 proc. udziałów w rynku).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama