Reklama
Rozwiń

Internet pędzi do 3 mld zł

W III kw. 2015 r. nakłady na reklamę w sieci wzrosły rok do roku aż o 20,4 proc. - podliczyło IAB Polska. - Obserwowane trendy wskazują na to, że na koniec roku przekroczona została granica 3 mld zł.

Publikacja: 08.01.2016 15:11

Internet pędzi do 3 mld zł

Foto: Bloomberg

Na reklamę internetową firmy wydały między styczniem i wrześniem ubiegłego roku 2,2 mld zł, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie – wynika z nowej edycji badania AdEx. Największą część tego rynku przyniosła w III kwartale reklama graficzna (w tym wideo): 47,1 proc., i to ona wzrosła r/r najszybciej: o 27 proc. Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach zwiększyły się o 12 proc. i stanowiły 35 proc. wszystkich, a na ogłoszenia drobne wzrosły o 11 proc. i stanowiły 13,9 proc. wszystkich. Spadają nakłady na reklamę e-mail. W III kw. skurczyły się rok do roku o 9 proc. (co dało tej formie reklamy 3,7 proc. udziałów w rynku).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji