Reklama

Platformy stawiają na opcję „go”

Najpierw platforma nc+ odświeżyła swój serwis nc+ Go, teraz z podobną usługą, pomimo posiadania internetowej Ipli, rusza Cyfrowy Polsat. Oba serwisy dopracowywane są krótko po debiucie Netfliksa.

Publikacja: 15.03.2016 21:00

Platformy stawiają na opcję „go”

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek

Justyna Kulka, szefowa oferty w Cyfrowym Polsacie i w Plusie, zastrzega, że ze startem Netfliksa nowy serwis Cyfrowego nie ma nic wspólnego. – Nad tym projektem pracowaliśmy już od dawna – mówi.

W ramach nowego serwisu Cyfrowy Polsat Go klienci Cyfrowego (i tylko oni, bo serwis jest niedostępny niezależnie) mogą mieć dostęp maksymalnie do 84 kanałów streamingowanych na żywo przez internet (to oferta kanałów online przy wykupionym najdroższym satelitarnym pakiecie Cyfrowego), catch-up TV (dostęp do wybranych treści online na żądanie) oraz płatnego i bezpłatnego wideo w modelu na żądanie.

Cyfrowy Polsat Go można sobie dokupić do każdego pakietu satelitarnego Cyfrowego Polsatu, kosztuje 5 zł miesięcznie i umożliwia dostęp z trzech urządzeń (np. komputera, smartfona i tabletu) jednocześnie. – Oferta catch-up TV jest powiązana z posiadanym pakietem. Im szerszy jest wykupiony pakiet, tym bogatsza oferta Catch-up TV. Taka samo jest liczba kanałów online – mówił Tomasz Grzymała, szef oferty w Cyfrowym Polsacie. Wadą nowej usługi jest to, że na razie jest dostępna tylko na mobilnych urządzeniach z systemem Android.

Jak zapowiada Justyna Kulka, w opracowaniu jest wersja na urządzenia Apple'a. Ma być dostępna w tym roku. Trwają też prace nad aplikacjami na smart TV, ale Cyfrowy nie podaje na razie, kiedy klienci zobaczą ich efekty.

Wraz z nową usługą na rynku debiutuje nowy dekoder z wbudowanym modemem Wi-Fi. Co ciekawe, każdy, kto zdecyduje się na ten dekoder, odnajdzie w nim w miejscu, gdzie do tej pory znajdowała się ikonka Ipli Mix (dotychczasowa oferta Ipli dla klientów Cyfrowego Polsatu), ikonkę nowego serwisu.

Reklama
Reklama

– Jeśli ktoś korzystał z Ipli i nadal będzie chciał ją zatrzymać, będzie to możliwe – zapewniał jednak Tomasz Grzymała. Idea jest jednak taka, by Cyfrowy Polsat Go powoli zastępował klientom platformy satelitarnej Iplę, która od tej pory będzie obecna w dekoderach, ale w zakładce „VoD".

Jak podaje Justyna Kulka, Cyfrowy Polsat nie myśli o uwalnianiu nowej usługi z pakietów Cyfrowego Polsatu, jest ona pomyślana jako oferta dla klientów pakietów satelitarnych. Konkurencyjna platforma nc+ planuje za to uwolnienie nc+ go z pakietów nc+.

Cyfrowy Polsat Go to odpowiedź na inne podobne usługi TV Everywhere dostępne na rynku, w tym w Polsce, jak choćby nc+ go konkurencyjnej platformy satelitarnej czy Horizon TV UPC Polska. nc+ Go w lutym miało 140 tys. użytkowników, Horizon zamknął rok z ponad 100 tys. użytkowników, więc także Cyfrowy Polsat Go może zapewne liczyć na tego rzędu zasięgi.

Na bardziej już przyzwyczajonym do usług TV Everywhere rynku amerykańskim z podobnych serwisów oferowanych przez operatorów płatnej telewizji w IV kw. 2015 r. korzystało już ponad 17 proc. ich klientów. Odbiorców tej usługi było o 36 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych danych Adobe Digital Index.

Justyna Kulka, szefowa oferty w Cyfrowym Polsacie i w Plusie, zastrzega, że ze startem Netfliksa nowy serwis Cyfrowego nie ma nic wspólnego. – Nad tym projektem pracowaliśmy już od dawna – mówi.

W ramach nowego serwisu Cyfrowy Polsat Go klienci Cyfrowego (i tylko oni, bo serwis jest niedostępny niezależnie) mogą mieć dostęp maksymalnie do 84 kanałów streamingowanych na żywo przez internet (to oferta kanałów online przy wykupionym najdroższym satelitarnym pakiecie Cyfrowego), catch-up TV (dostęp do wybranych treści online na żądanie) oraz płatnego i bezpłatnego wideo w modelu na żądanie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama