Reklama

Facebook nie ma jeszcze rozwiązania na fałszywe informacje

Udziałowcy naciskali na Facebooka, by firma zdała im szczegółowy raport z postępów w zwalczaniu problemu fałszywych informacji zalewających serwis. Spotkali się z odmową.

Aktualizacja: 02.06.2017 10:10 Publikacja: 02.06.2017 09:56

Facebook nie ma jeszcze rozwiązania na fałszywe informacje

Foto: Bloomberg

Prośba została wysunięta w czwartek podczas corocznego spotkania inwestorów posiadających akcje Facebooka. Mark Zuckerberg, jako prezes i główny udziałowiec spółki, mógł odmówić tym żądaniom i właśnie to zrobił. Uznał, że raport dot. postępów w radzeniu sobie z nieprawdziwymi wiadomościami nie jest w tej chwili konieczny i nie przyniósłby firmie żadnych korzyści.

Założyciel Facebooka zdradził jednak podczas spotkania kilka działań, które zostały już podjęte w tej sprawie. Firma stara się m. in. utrudnić osobom rozpowszechniającym fałszywe informacje na jej portalu zarabianie na reklamach. Prowadzone są również eksperymenty nad kanałami informacyjnymi Facebooka oraz nowymi funkcjami, które mogą ułatwić zgłaszanie podejrzanych treści przez użytkowników. Zuckerberg ogłosił też, że zamierza zatrudnić 3 tys. nowych pracowników specjalnie po to, by monitorowali posty udostępniane na serwisie – donosi BBC.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama