Facebook nie ma jeszcze rozwiązania na fałszywe informacje

Udziałowcy naciskali na Facebooka, by firma zdała im szczegółowy raport z postępów w zwalczaniu problemu fałszywych informacji zalewających serwis. Spotkali się z odmową.

Aktualizacja: 02.06.2017 10:10 Publikacja: 02.06.2017 09:56

Facebook nie ma jeszcze rozwiązania na fałszywe informacje

Foto: Bloomberg

Prośba została wysunięta w czwartek podczas corocznego spotkania inwestorów posiadających akcje Facebooka. Mark Zuckerberg, jako prezes i główny udziałowiec spółki, mógł odmówić tym żądaniom i właśnie to zrobił. Uznał, że raport dot. postępów w radzeniu sobie z nieprawdziwymi wiadomościami nie jest w tej chwili konieczny i nie przyniósłby firmie żadnych korzyści.

Założyciel Facebooka zdradził jednak podczas spotkania kilka działań, które zostały już podjęte w tej sprawie. Firma stara się m. in. utrudnić osobom rozpowszechniającym fałszywe informacje na jej portalu zarabianie na reklamach. Prowadzone są również eksperymenty nad kanałami informacyjnymi Facebooka oraz nowymi funkcjami, które mogą ułatwić zgłaszanie podejrzanych treści przez użytkowników. Zuckerberg ogłosił też, że zamierza zatrudnić 3 tys. nowych pracowników specjalnie po to, by monitorowali posty udostępniane na serwisie – donosi BBC.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie